MATERIAŁY KLASA 7 8.06-10.06

JĘZYK POLSKI:

Język polski – 08.06.2020
Klasa VII
Temat : Wypowiedzenie z imiesłowowym równoważnikiem zdania.
1. Zapoznaj się z wiadomościami dotyczącymi imiesłowowego równoważnika zdania – podręcznik s. 302 .
2. A teraz wykonaj ćwiczenia od 1 do 5 ze s. 303 .
3. Do sprawdzenia prześlij rozwiązanie polecenia nr 5 ze str. 303 .

Język polski – 09.06.2020
Klasa VII
Temat : Co zapamiętaliśmy i czego się nauczyliśmy? Powtórzenie.
!. Samodzielnie wykonaj zadania powtórzeniowe zamieszczone w podręczniku na s.304 – 305.
Powodzenia.

JĘZYK ANGIELSKI:

8 th June 2020 Monday

Topic:  Czasowniki modalne.

Podręcznik str. 158. Wypisz do zeszytu wszystkie czasowniki modalne.. Podaj ich polskie znaczenie. Przepisz ,, czarne kropki”.

Podręcznik str. 124  Ex. G : Zamień  podane zdania naprzeczenia. ( do zeszytu) ODESŁAĆ

Zrób  ex. H.  Użyj słówek z nawiasu i ułóż zdania w zeszycie, udzielając porady ze słówkiem SHOULD. odesłać.

JĘZYK NIEMIECKI:

MATEMATYKA:

8.06 Temat: Działania na potęgach.

Proszę rozwiązać zadania z podręcznika: 2, 3, 4, 5, 6 str. 305 (zadanie 5, 6 proszę przesłać).

9.06 Temat: Rozwiązywanie zadań dot. własności potęgowania.

Proszę rozwiązać zadania z podręcznika: 10, 11, 13, 14, 15 str. 305.

FIZYKA:

Poniedziałek, 08.06.2020

Temat: Ciepło właściwe.

Proszę przeczytać temat z podręcznika, następnie zobaczyć materiał edukacyjny: https://www.youtube.com/watch?v=ZAn0VlPQ54A,

w zeszycie ćwiczeń wykonać zad. 1 i 2 /s. 113.

CHEMIA:

Temat: Wodorotlenek wapnia – otrzymywanie, właściwości zastosowanie.
wtorek godz.9.00 – lekcja online na serwerze Discord

BIOLOGIA:

Temat: Rozwój człowieka- od narodzin do starości. (str. 230-234)

1. Zastanów się, jak zmienia się człowiek od momentu narodzin poprzez całe swoje życie. Co dzieje się z jego wzrostem? Co dzieje się z wyglądem twarzy/ skóry/ włosów? A jakie cechy zostają niezmienne przez całe życie?

2. Rozwój człowieka od narodzin obejmuje kilka etapów: okres noworodkowy, okres niemowlęcy, okres poniemowlęcy, okres dzieciństwa, okres dojrzewania, okres dorosłości i okres starości. Przeanalizuj schemat przedstawiony na stronach 232-233 i przeczytaj, jakie zmiany zachodzą podczas kolejnych okresów. Zastanów się, który z etapów trwa najdłużej i w którym okresie zachodzą największe zmiany u człowieka.

3. Przeczytaj fragment z podręcznika „Dlaczego się starzejemy?” str. 234. Obejrzyj animację https://www.ted.com/talks/monica_menesini_why_do_our_bodies_age/transcript?language=pl#t-114177 Odpowiedz na pytania- Czy wszystkie przyczyny starzenia się organizmu są znane? Czy można w jakimś stopniu opóźnić ten proces albo całkowicie go uniknąć?

4. Podaj 3 przykłady działań, które ułatwią zachowanie sprawności w okresie starości.

MUZYKA:

Temat: Od fonografu do MP3. Warsztat muzyczny.
Witam! Przeczytajcie dziś o urządzeniach, dzięki którym podczas wyjścia z domu towarzyszyć może Wam Wasza ulubiona muzyka, s. 156. Sprawdźcie co już wiecie i umiecie oraz utrwalcie znajomość terminów i zagadnień z ostatnich lekcji. s. 158.
Koniecznie przeczytajcie o K. Pendereckim. Był wszechstronnym polskim kompozytorem, który zmarł w marcu tego roku, s. 160.
Obejrzyjcie, co mówi o Was Wasz ulubiony gatunek muzyczny?
https://www.youtube.com/watch?v=mhxF6JUo4lo

WYCH-FIZYCZNE:

INFORMATYKA:

Temat: Projekt programistyczny w Scratch – automat biletowy.

Materiał do pracy, można spróbować stworzyć podobny projekt:

https://epodreczniki.pl/a/automat-biletowy/DRioVMtyX

 
 

0 Komentarzy

Możesz być pierwszym, który doda komentarz.

 
 

Skomentuj