MATERIAŁY KLASA 5 1.06-5.06

JĘZYK POLSKI:

Temat : Czas na bajkę. Lekcja przez Skype.

02.06. 2020
Język polski
Klasa V
Temat: Jak zbudować Kupścia ?
1.Przeczytaj zamieszczony w podręczniku na str. 244- 249 tekst pt. „Kupść”.
2. Ułóż pytania do tekstu rozpoczynające się wyrazami : Kto? , Co?,Komu? , Z jakiej okazji?
3.A teraz wykonaj ćwiczenie nr 3  z podręcznika str.249
4. Przeczytaj informacje na temat instrukcji – podręcznik str.249 , a następnie napisz instrukcję, jak ozdobić pudełko na prezent. – ćwiczenie nr 5 str,250. Uwaga ,zdjęcia dotyczące instrukcji znajdziecie w czacie na naszej grupie ze Skype.

(03.06.2020)
Klasa V – język polski
Temat : Minimum słów , maksimum treści – streszczenie. Lekcja przez Skype.

JĘZYK ANGIELSKI:

  1 st June 2020 Monday

Topic:  Co zamierzasz robić w wakacje ?

Podręcznik  str. 98-99.

Zeszyt ćwiczeń str.96-97

2 nd June 2020  Tuesday

Topic:  Wielki Kanion w USA.

Podręcznik str. 98

Zeszyt ćwiczeń  str.96. Lekcja online.

HISTORIA:

2.06.2020r
Temat: Czasy świetności Jagiellonów – ćd.

  1. Proszę zapoznać się z fragmentami :
  • panowanie Kazimierza Jagiellończyka str.217
  • wybuch wojny trzynastoletniej str.218
  • Polska odzyskuje Pomorze Gdańskie str.219
    -Jagiellonowie na tronach Polski, Czech i Węgier str.220 – analiza mapy str. 220 – proszę poszukać
    2 . Proszę w zeszycie wykonać ćw. 3 str. 221 oraz napisać jak długo w Czechach i na Węgrzech.

MATEMATYKA:

2.06 Temat: Kąt wypukły i wklęsły.

Proszę przepisać tabelkę z podręcznika str. 253. Proszę rozwiązać zadania: 26, 27, 28 str. 253.

4.06 Temat: Zastosowanie własności miarowych kątów. Lekcja Skype.

5.06 Temat: Odczytywanie informacji z mapy. Lekcja Skype.

GEOGRAFIA:

BIOLOGIA:

Temat: Znaczenie i przegląd roślin okrytonasiennych. ( str.148-153).

1. Przeczytaj fragment tekstu z podręcznika „Znaczenie roślin okrytonasiennych w przyrodzie”. Na podstawie tekstu wymień na głos 5 przykładów znaczenia okrytonasiennych dla przyrody.

2. Zastanów się- Czy znaczenie okrytonasiennych w przyrodzie jest podobne do znaczenia okrytonasiennych dla człowieka? Czy rośliny te mogą stanowić źródło pokarmu? Czy fotosynteza jest również potrzebna człowiekowi? Odpowiedzi znajdziesz w tekście na stronie 149.

3. Na stronach 150-153 w podręczniku zostały zamieszczone najpospolitsze gatunki drzew liściastych, krzewów oraz krzewinek, przeczytaj ich opisy. Zastanów się, które z nich już widziałeś, a które potrafisz sam nazwać.

4. Zadanie domowe- Wyjdź na spacer do lasu/na łąkę/na swoje podwórko. Spróbuj odnaleźć 3 rośliny okrytonasienne, które dzisiaj poznałeś, nazwij je i zrób dokumentację zdjęciową.

TECHNIKA:

Temat: Proces produkcji tkanin.
Zapraszam na odcinek podsumowujący wizytę w fabryce tkanin w Turcji. Zobaczcie koniecznie jak od nitki do wałka powstają nasze tkaniny. Przypomnijcie sobie również co to jest wątek i osnowa.

Proces produkcji tkanin: https://www.youtube.com/watch?v=z14hvPRXBcs

Przez wieki jedynym producentem jedwabiu były Chiny. Żaden inny kraj nie znał sekretu jego wytwarzania – sekretu, za którego zdradzenie groziła śmierć. Ze względu na ten chiński monopol jedwab sprzedawano po cenach bardzo wysokich, często dosłownie na wagę złota. Dzisiaj produkcję jedwabiu można obejrzeć w wielu miejscach Chin.

Tak powstaje jedwab: https://www.youtube.com/watch?v=1emRAvIUWhs

Len: https://www.youtube.com/watch?v=lpVXowiyXIk

MUZYKA:

Temat : Łamańce językowe. Ćwiczenia buzi i języka.

Witajcie, dziś będziemy pracować głównie aparatem mowy, spróbujemy go usprawnić stosując ciekawe ćwiczenia, które przeprowadzą dla Was Kamil i Marika. Zapraszam do obejrzenia filmu i wspólnego ćwiczenia https://www.youtube.com/watch?v=JOce9QmzG1k&t=511s

Jeśli przebrnęliście przez zestaw  ćwiczeń to zapraszam do zaśpiewania piosenki.
„Tyle słońca w całym mieście” Anna Jantar + tekst karaoke piosenka śpiew

Zaśpiewajcie kilkakrotnie piosenkę z nagraniem wykorzystując wysłuchane wcześniej rady językowe i wykonane wcześniej ćwiczenia. W miarę możliwości zaśpiewajcie piosenkę z podkładem karaoke. Proponuję dwie wersje. Wybierzcie taką,  która Wam odpowiada. Linki poniżej

Karaoke (1) https://www.youtube.com/watch?v=CPmeVbpAXpU

Karaoke (2) https://www.youtube.com/watch?v=p4HkCPTSgg8

PLASTYKA:

KL.V.

Tematem naszej dzisiejszej lekcji  jest kompozycja otwarta i zamknięta

Świadomie zaplanowany przez artystę układ elementów na płaszczyźnie lub w przestrzeni to kompozycja. Jak już wiesz z poprzednich lekcji, rozróżniamy różne rodzaje kompozycji. Dzisiaj zastanowimy, co to znaczy, że kompozycję można nazwać otwartą lub zamkniętą.

Kompozycja zamknięta to taki układ w którym elementy przedstawione na obrazie są w całości i stanowią wyodrębnioną z otoczenia grupę. Uwaga odbiorcy skupia się na akcencie plastycznym. Wszystkie elementy mieszczą się na obrazie. Ten rodzaj kompozycji często stosuje się w portretach i w martwej naturze np.: obraz Wincenta van Gogha „Wazon z Irysami” z 1890r.(sprawdź w google)

Do kompozycji otwartej możemy zakwalifikować większość pejzaży, czyli obrazów przedstawiających krajobrazy. Co je charakteryzuje? Ten typ przedstawień sprawia wrażenie, jakby rozciągał się dalej- poza ramy obrazu. Artyści osiągają taki efekt umieszczając w swoich pracach zarówno całe elementy, jak również ich fragmenty. Dobrym przykładem tego typu kompozycji będzie dzieło Vincenta van Gogha „Irysy” z 1889 r.(poszukaj w google) Prawda, że łatwo się domyślić co artysta namalowałby dalej, gdyby obraz był szerszy i wyższy? To celowy zabieg w ten sposób artysta „otworzył” kompozycję”

Zadanie plastyczne do lekcji:

 Potrzebne będą: biała kartka z bloku A4, różnokolorowe pisaki i kredki, patyczki do lodów (czyli najpierw trzeba zjeść loda – smacznego) Co trzeba zrobić krok po kroku:

  1. Patyczek do lodów układaj na kartce i wielokrotnie obrysowuj go pisakami w różnych kolorach. Linie mogą się krzyżować.
  2. Rysuj tak długo aż wypełnisz całą kartkę. Spróbuj stworzyć kompozycję otwartą. Podczas rysowania linii układaj patyczek tak aby od czasu do czasu wystawał poza kartkę. Wypełnij całą kartkę kolorowymi liniami.
  3. Ostatni etap pracy to wypełnienie poszczególnych fragmentów rysunku kolorami. Stosuj barwy czyste, czyli te znajdujące się w kole barw iw tęczy. Możesz zostawić niektóre partie bez koloru.

Powodzenia.

Przypominam tym którzy nie wysłali jeszcze pracy „Chopin – muzyką malowane”aby zrobili to jak najszybciej bo ocena wlicza się do oceny końcowej.

Pozdrawiam. E.Molenda

INFORMATYKA:

Temat: Wyszukiwanie informacji i elementów graficznych (otwarte zasoby).

Proszę przeanalizować materiał:

https://epodreczniki.pl/a/wyszukiwanie-informacji-i-elementow-graficznych-udostepnianych-w-internecie-w-otwartych-zasobach-edukacyjnych/DTnk9Bigp

WYCH-FIZYCZNE:

RELIGIA:

 
 

0 Komentarzy

Możesz być pierwszym, który doda komentarz.

 
 

Skomentuj