MATERIAŁY KLASA 7 1.06-5.06

JĘZYK POLSKI:

Temat ; Oglądamy i oceniamy film pt. „Gremliny rozrabiają” .
1. Z okazji Dnia Dziecka zapraszam Was do obejrzenia filmu „Gremliny rozrabiają”.
2. Po filmie w kilku zdaniach opiszcie swoje wrażenia.

(03.03.2020)
Klasa VII
Temat: Wszystko co musisz wiedzieć o imiesłowach.
1. Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi imiesłowów zamieszczonymi w podręczniku na str. 282.
2. Sporządź na podstawie tych informacji notatkę i wpisz do zeszytu ( może być w formie wykresu).
3. Teraz wykonaj ćwiczenie nr 2 i 3 z podręcznika str. 283.
4.Następnie zapoznaj się z informacjami zamieszczonymi w podręczniku na str. 284, a dotyczącymi poprawnego używania imiesłowów. 
5.Wykonaj ćwiczenie nr 5 i 6 z podręcznika str.285.
6. Prześlij rozwiązanie ćwiczenia nr 2 str.283 i ćwiczenia nr 5 ze str.285.

(04.06.2020)
Klasa VII
Temat : Jak opisać sytuację ?
1.Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi opisu sytuacji zamieszczonymi w podręczniku na str. 290.
2.Następnie zapoznaj się z tekstem zamieszczonym w ćwiczeniu nr 1 str. 290 , wykonaj to ćwiczenie.
3. Wykonaj ćwiczenie nr 2 z podręcznika str. 291.
4.Przeczytaj , co należy zrobić , aby opisać sytuację – podręcznik str.291 ( u góry).
5. Zredaguj opis sytuacji na jeden z  tematów  podanych w ćwiczeniu nr 4 – podręcznik str. 292.

JĘZYK ANGIELSKI:

1 st June 2020 Monday

Topic:

Podręcznik str. 142 – słowniczek. Zapoznaj się ze słówkami  SPORT.

Podręcznik str. 122.  Ex. A/122 : Podpisz obrazki nazwami sportu. ( do zeszytu)

Zrób w zeszycie ex. C-odesłać. Przepisz całą ramkę.

Ex. D, E, F numerkami . Odesłać

4 th June 2020 Thursday

Topic:  Ćwiczenia leksykalne.

Zeszyt ćwiczeń str. 89  ex. A, B oraz ex. C /90  ODESŁAĆ.

JĘZYK NIEMIECKI:

HISTORIA:

05.06.2020      Temat: Rządy parlamentarne. Zamach majowy i rządy sanacji.

1. Proszę zapoznać się z wiadomościami str. 235 – 250.

  • zwrócić uwagę na pierwsze parlamentarne wybory.
  • uchwalenie konstytucji marcowej.
  • najważniejsze postacie sceny politycznej II RP.

2. Proszę poszukać przyczyn zamachu majowego w 1926 roku str. 240 – 241.

  • przeanalizować zmiany w konstytucji kwietniowej.
  • przeczytać jak wyglądały rządy sanacyjne str. 242 – 243.
  • dowiedzieć się więcej o ostatnich latach życia J. Piłsudskiego.

3. Proszę przeczytać również lekcję nr 6 o gospodarce II RP.

MATEMATYKA:

1.06 Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o potęgach.

Proszę ćwiczyć na stronie:

https://www.matzoo.pl/klasa7/potegowanie-ulamkow_8_429

2.06 Temat: Działania na liczbach zapisanych w notacji wykładniczej.

Proszę rozwiązać zadania z podręcznika: 5, 6, 7, 11, 12 str. 299. Zadanie 5,6 proszę przesłać do sprawdzenia.

4.06 Temat: Działania na potęgach.

Proszę przeanalizować 6 przykładów zawartych w podręczniku str. 301-304. Na podstawie przykładów proszę rozwiązać ćwiczenia: 1-7 str. 301-304.

CHEMIA:

lekcja online na serwerze Discord wtorek, godz.9,00
Temat:  Wodorotlenek sodu i wodorotlenek potasu – właściwości, otrzymywanie i zastosowanie.

FIZYKA:

Poniedziałek, 01.06.2020

Temat: Zmiana energii wewnętrznej w wyniku pracy i przepływu ciepła.

Proszę przeczytać temat z podręcznika, następnie zobaczyć materiał edukacyjny: https://www.youtube.com/watch?v=R0ljRiA3byQ , w zeszycie ćwiczeń wykonać zad. 1 i 2 /s. 109.

BIOLOGIA:

Temat: Rozwój człowieka- od poczęcia do narodzin.

1. Przeczytaj tekst z podręcznika strony 224-229.

2. Obejrzyj film popularnonaukowy „Od poczęcia do narodzin” opowiadający o pierwszych 9 miesiącach życia człowieka. https://www.youtube.com/watch?v=vxXHiz3RTsA&fbclid=IwAR2x4KrSW8hr8ZEy2HVYloys68lqWsBJqOZ9WrDLM0YCwbpJWjIBpq7WOes

Podczas oglądania filmu zastanów się: Na czym polega zapłodnienie i kiedy może do niego dojść? Jak zmienia się zarodek od momentu zapłodnienia do porodu?

3. Na podstawie treści podręcznika oraz filmu, napisz w zeszycie swoimi słowami wyjaśnienie pojęć: zapłodnienie, zygota, płód, ciąża, poród.

4. Zadanie domowe- Zapisz w zeszycie trzy zalecenia dla kobiet w ciąży.

GEOGRAFIA:

MUZYKA:

Temat:  Na estradzie – pop, rock, muzyka rozrywkowa.

Przeczytaj w podręczniku wiadomości dotyczące rodzajów muzyki rozrywkowej, a także ich twórców, s. 151. Postaraj się zapamiętać przeczytane informacje. Posłuchaj utworów reprezentujących różne style muzyczne: Elvis Presley- Rock and Roll https://www.youtube.com/watch?v=Sy4mKNgbcG0&feature=emb_logo

Rock The Beatles https://www.youtube.com/watch?time_continue=13&v=jo505ZyaCbA&feature=emb_logo

Rap (z filmu Brakedance ) https://www.youtube.com/watch?time_continue=69&v=Lj5O-LMW6uU&feature=emb_logo

Scena polska- Czesław Niemen „Wiem, że nie wrócisz” https://www.youtube.com/watch?v=VU1rHwaEf5Y

Zaśpiewajcie piosenkę, s. 152 „To jest właśnie rock and roll”:

PLASTYKA:

Dzisiejsza lekcja dotyczy bardzo ciekawego zagadnienia z zakresu plastyki- sztuki obecnej w przestrzeni miejskiej. Czym jest STREET ART? Jaką formę może przyjmować sztuka ulicy? Czy wiesz czym jest mural, szablon, vlepka? Jak powstaje graffiti?

Proszę, abyście na początek obejrzeli 15-minutowy film na ten temat przygotowany przez Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie.

Zachęcam was do zainteresowania się tematem street artu, uważnego rozglądania wokół siebie i zwrócenia uwagi na ciekawe prace, które pojawiają się w miejskich przestrzeniach. Istnieje cała rzesza artystów tworzących w ten sposób.

Jako przykład z Polski, chciałabym wam zaprezentować twórczość Elżbiety Dymnej kryjącej się pod pseudonimem NeSpoon, którą charakteryzuje specyficzny styl. W swoich pracach wykorzystuje ona w różny sposób motyw koronkowej ludowej serwetki. Jej prace zachwycają przechodniów zdobiąc różne zakątki świata. NeSpoon tworzy instalacje, murale, delikatną biżuterię miejską, vlepki. Kliknij aby zapoznać się z twórczością tej artystki:

NeSpoon klik

Waszym zadaniem będzie na kartce A4 napisanie imienia,  nazwiska lub pseudonimu w  sposób przestrzenny, odzwierciedlający Wasz charakter za pomocą różnokolorowych pisaków.

Powodzenia.

 Przypominam tym którzy nie wysłali jeszcze pracy „Chopin – muzyką malowane” aby zrobili to jak najszybciej bo ocena wlicza się do oceny końcowej.

Pozdrawiam. E.Molenda

WYCH-FIZYCZNE:

INFORMATYKA:

Temat: Narzędzia diagnostyczne w systemach operacyjnych

Proszę zapoznać się jakie narzędzia diagnostyczne znajdują się w systemach Windows, Mac OS X, Linux Ubuntu i jak z nich korzystać.

https://epodreczniki.pl/a/narzedzia-diagnostyczne-w-systemach-operacyjnych/D9mg7uAYb

RELIGIA:

WDŻ:

 
 

0 Komentarzy

Możesz być pierwszym, który doda komentarz.

 
 

Skomentuj