MATERIAŁY KLASA 5 18.05-22.05
JĘZYK POLSKI:
(18.05.2020)
Klasa V
Temat : Uczymy się rysować wykres zdania pojedynczego. Lekcja przez Skype.
(19.05.202)
Klasa V
Temat: Kto i dla kogo oraz o czym śpiewa kołysankę?
1.Zastanów się , kiedy śpiewamy kołysanki?
2. Ułóż zdania z wyrazami: kołysać ( ukołysać), kołyska, kołysanka.
3.Przeczytaj z podręcznika tekst Agnieszki Osieckiej pt. :”Kołysanka dla Okruszka” – str.236.
4.Teraz wykonaj z podręcznika ćwiczenie nr 1 str.236 i nr 2 str.237. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
5 . Bardzo często do małych dzieci zwracamy się, zdrabniając nasze słowa, czyli stosujemy zdrobnienia. Zapoznaj się z definicją tego pojęcia – podręcznik str.237. Teraz wypisz z utworu przykłady zdrobnień.
6. Jako zadanie domowe wykonaj ćwiczenie nr 5 podpunkt a i b str.237.
( 20.05.2020)
Klasa V
Temat : Przydawka , czyli określenie rzeczownika. Lekcja przez Skype.
JĘZYK ANGIELSKI:
18 th May 2020 Monday
Topic: Rozmawiamy o sporcie
Podręcznik str. 88 . Przeczytaj teksty z ex. 1 Zrób ex.2/88 – numerki. Połącz numerkami pytania z odpowiedziami ( Zółta ramka )
Przepisz do zeszytu i przetłumacz Extreme sports ( zielona ramka , str.89 ).
Ex. 8/89 numerki. Ex. 9/89 – Całe pytania i odpowiedzi do zeszytu ODESŁAĆ
19th May 2020 Tuesday
Topic: Reguły w sporcie.
Zeszyt ćwiczeń p.85 ex. 6 i 7. Ex. 8 – dla chętnych. ODESŁAĆ
Zeszyt ćwiczeń page 86 ex. 1,2 i 3. Oraz ex. 5 i 6 p.87. Ex. 8* dla chętnych ODESŁAĆ
HISTORIA:
19. V.2020r
Temat: Podsumowanie wiadomości o rządach Władysława Jagiełły.
- Proszę powtórzyć lekcję nr.4 z podręcznika.
- Można poczytać o Nim w Poczcie królów i książąt polskich.
- Proszę dokładnie przeanalizować obraz „Bitwa pod Grunwaldem” Jana Matejki.
- Nauczyć się opowiadać o przyczynach, przebiegu i znaczeniu bitwy.
- Polecam obejrzenie filmu pt. „Krzyżacy ‘’
W zeszycie proszę napisać od 5 do 10 zdań oceniających rządy W.Jagiełły.
MATEMATYKA:
19.05 Temat: Utrwalenie poznanych wiadomości – liczby diesiętne.
Proszę rozwiązać zadania z podręcznika: 10, 11, 12, 13 str. 239 (zadanie 13 proszę przesłać do sprawdzenia).
21.05 Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych – lekcja Skype.
22.05 Temat: Kąty wierzchołkowe i przyległe – lekcja Skype.
GEOGRAFIA:
BIOLOGIA:
Temat: Okrytonasienne. (str.137-142)
1. Przypomnij sobie cechy roślin nagonasiennych (z ostatniej lekcji). Przeczytaj fragment z podręcznika „Cechy roślin okrytonasiennych” str.137 i wymień różnice pomiędzy roślinami nagonasiennymi, a okrytonasiennymi.
2. Obejrzyj prezentację multimedialną https://view.genial.ly/5ea0c9a442b8b70da80b8ac6/presentation-rosliny-okrytonasienne?fbclid=IwAR2u_Y93DSZCybhQ6fj4DzO6dNEKvV0i7bdtBeIBAMuZJkQqe0C82z2JDhM
3. Wykonaj zadania ze slajdu nr 3 i nr 6. Jeżeli nie masz możliwości wydrukowania rysunku, narysuj samodzielnie w zeszycie i podpisz wymienione w zadaniu elementy.
MUZYKA:
Temat : Trykot, paczka i baletki, czyli taniec klasyczny
Dzisiaj dowiecie się, że taniec klasyczny wykonują tancerze w balecie, co to jest balet, jakie zadanie ma choreograf i kim jest primabalerina. Przeczytajcie temat, s. 226- 228 i zapiszcie w zeszycie „To już wiemy!” ze strony 228. Obejrzyjcie popularne fragmenty baletów.
TECHNIKA:
Temat: Aktywność fizyczna
Obejrzyjcie filmy i dowiecie się, dlaczego aktywność fizyczna jest ważna dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.
Jakie są korzyści z regularnej aktywności fizycznej?
Aktywność fizyczna. https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY&t=2s
INFORMATYKA:
Temat: Chmura cyfrowa.
Proszę zapoznać się z materiałem:
https://epodreczniki.pl/a/chmura-cyfrowa/D4bQjxOLT
Proszę zalogować się na stronie:
https://login.microsoftonline.com
Login i hasło otrzymaliście od wychowawcy, proszę zapoznać się z dostępnymi funkcjami, programami (szczególnie Teams).
WYCH-FIZYCZNE:
RELIGIA:
0 Komentarzy
Możesz być pierwszym, który doda komentarz.