MATERIAŁY KLASA 6 18.05-22.05
JĘZYK POLSKI:
( 18.05.2020)
Klasa VI
Temat: Rozpoznajemy zdania podrzędne przydawkowe , dopełnieniowe , okolicznikowe – ćwiczenia.
1. Aby utrwalić materiał dotyczący poznanych zdań złożonych podrzędnie, dokonaj analizy podanych wypowiedzeń. W tym celu pionową kreską podziel podane zdania na zdania składowe i ponumeruj je. Zapytaj zadaniem nadrzędnym o podrzędne , narysuj jego wykres i nazwij rodzaj zdania złożonego ( np. zdanie podrzędne dopełnieniowe). A oto zdania do analizy :
-Nie zajmuję się tym , co mnie nie interesuje.
-Ponieważ nie było chętnych , wycieczkę odwołano.
-Dostarczy wam tylu wrażeń, ilu jeszcze nie przeżyliście.
-Wtedy poczujesz się tak , jakby świat należał do ciebie.
-Ujrzycie sceny , które na zawsze pozostaną w waszej pamięci.
-Chodźmy tam , gdzie rośnie kwiat paproci.
-Kiedy go znajdziesz , wypowiedz zaklęcie.
-Przyjdę do ciebie wcześniej , abyśmy mogli to omówić.
-Temu, kto pierwszy to zrobi , przyznam dodatkową nagrodę.
-Nie pójdę do kina, bo nie najlepiej się czuję.
-Przeczytaj pismo , które dostałem.
– Nie znają tego próżniacy , jak słodko jest spocząć po pracy.
-Tak się zdenerwowała , że nie mogła wydobyć z siebie głosu.
2. Możesz swoje rozwiązania skonsultować z kolegami i koleżankami z klasy.
3. Poprawność rozwiązania sprawdzimy na lekcji we wtorek.
(19.05.2020)
Klasa VI
Temat :Przysłowie ci podpowie.Zdanie podrzędne podmiotowe. Lekcja przez Skype.
( 22.05.2020) – piątek
Klasa VI
Temat:Jest taki , że aż dech zapiera… .Zdanie podrzędne orzecznikowe. Lekcja przez Skype.
JĘZYK ANGIELSKI:
19 th May 2020 Tuesday
Topic : Robimy zakupy.
Podręcznik str. 94. Przeczytaj opisy z ex. 1. Zrób ex. 2/94 ( do zeszytu całe pytania i odpowiedzi )
Przepisz do zeszytu i przetłumacz żółtą ramkę
Zeszyt ćwiczeń str. 68-69 ( bez ex. 7*)- odesłać
20th May 2020 Wednesday
Topic: Piszemy ogłoszenie do gazetki szkolnej.
Podręcznik ex. 7 p.95 ( Przeczytaj ogłoszenie i odpowiedz na pytania) – w zeszycie. ODESŁAĆ Ex.8/95 ( Podczas szkolnej wycieczki zgubiłeś portfel. Uzupełnij białe okienko w zeszycie). Odesłać.
Zrób ex. 7*/69 odesłać.
HISTORIA:
22.05.2020 Temat: Epoka Napoleona Bonapartego.
1. Proszę zapoznać się z lekcją nr 3 str.194 – 198.
- zwrócić uwagę na okoliczności w jakich Napoleon przejął władzę we Francji.
- wypisać w zeszycie reformy jakie przeprowadził Napoleon we Francji.
- zwrócić uwagę na to, dlaczego cesarz zarządził blokadę kontynentalną.
2. Proszę przeglądnąć wszystkie ilustracje do tej lekcji i przeczytać opisy do nich.
3. Przeanalizujcie również infografikę str. 197.
4. Polecam obejrzeć film: https://www.youtube.com/watch?v=JtcEJqaLB20
MATEMATYKA:
18.05 Temat: Równania – utrwalenie i podsumowanie wiadomości – lekcja Skype.
20.05 Temat: Kąty, proste i odcinki – lekcja Skype.
21.05 Temat: Kąty w trójkącie.
Materiał filmowy przypomni Wam poznane już wiadomości:
Proszę rozwiązać zadania: 7, 8, 9, 10 str. 278. Zadanie 8 proszę przesłać do sprawdzenia.
GEOGRAFIA:
BIOLOGIA:
Temat: Przegląd i znaczenie ssaków. (str. 136-142)
1. Przypomnij sobie cechy ssaków. Co odróżnia te organizmy od innych grup zwierząt np. ptaków?
2. Zapoznaj się z prezentacją multimedialną dotyczącą ssaków występujących w Polsce https://view.genial.ly/5eaf0584eacf4c0d67174fad/learning-experience-challenges-ssaki-polski?fbclid=IwAR2UnU6hB4edZk1RJdZVZ_8_oMteKl_pxYRnKDhpi7sMDHKzEVcut20ahyE
3. Na 6 stronie prezentacji umieszczone jest zadanie domowe: Wyszukaj informacji o 5 gatunkach (wystarczą 3 gatunki) ssaków żyjących na wolności w naturalnym środowisku, w okolicach miejsca Twojego zamieszkania. Zapisz w zeszycie informacje o nich np. gdzie mieszka, czym się żywi, jaki prowadzi tryb życia (wystarczy kilka zdań swoimi słowami- proszę nie robić kopii z internetu). Jeżeli masz zdolności artystyczne, możesz to zadanie wykonać w formie plakatu z ilustracjami lub zdjęciami wybranych gatunków. Zdjęcie zadania proszę wysłać na maila szkoły.
MUZYKA:
Temat: Co dzisiaj zatańczymy?
Dzisiaj dowiecie się skąd wywodzi się taniec współczesny i jakie są jego rodzaje oraz jak dzielimy tańce towarzyskie. Przeczytajcie temat, s. 231- 233 i zapiszcie w zeszycie „To już wiemy!” ze strony 231.
Obejrzyjcie : sambę, quickstep, walc wiedeński i salsę
TECHNIKA:
Temat: Aktywność fizyczna
Obejrzyjcie filmy i dowiecie się, dlaczego aktywność fizyczna jest ważna dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.
Jakie są korzyści z regularnej aktywności fizycznej?
Aktywność fizyczna. https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY&t=2s
INFORMATYKA:
Temat: Chmura cyfrowa.
Proszę zapoznać się z materiałem:
https://epodreczniki.pl/a/chmura-cyfrowa/D4bQjxOLT
Proszę zalogować się na stronie:
https://login.microsoftonline.com
Login i hasło otrzymaliście od wychowawcy, proszę zapoznać się z dostępnymi funkcjami, programami (szczególnie Teams).
WYCH-FIZYCZNE:
RELIGIA:
0 Komentarzy
Możesz być pierwszym, który doda komentarz.