MATERIAŁY KLASA 6 18.05-22.05

JĘZYK POLSKI:

( 18.05.2020)
Klasa VI
Temat: Rozpoznajemy zdania podrzędne przydawkowe , dopełnieniowe , okolicznikowe – ćwiczenia.
1. Aby utrwalić materiał dotyczący poznanych zdań złożonych podrzędnie, dokonaj analizy podanych wypowiedzeń. W tym celu pionową kreską podziel podane zdania na zdania składowe i ponumeruj je. Zapytaj zadaniem nadrzędnym o podrzędne , narysuj jego wykres i nazwij rodzaj zdania złożonego ( np. zdanie podrzędne dopełnieniowe). A oto zdania do analizy :
-Nie zajmuję się tym , co mnie nie interesuje.
-Ponieważ nie było chętnych  , wycieczkę odwołano.
-Dostarczy wam tylu wrażeń, ilu jeszcze nie przeżyliście.
-Wtedy poczujesz się tak , jakby świat należał do ciebie.
-Ujrzycie sceny , które na zawsze pozostaną w waszej pamięci.
-Chodźmy tam , gdzie rośnie kwiat paproci.
-Kiedy go znajdziesz , wypowiedz zaklęcie.
-Przyjdę do ciebie wcześniej , abyśmy mogli to omówić.
-Temu, kto pierwszy to zrobi , przyznam dodatkową nagrodę.
-Nie pójdę do kina, bo nie najlepiej się czuję.
-Przeczytaj pismo , które dostałem.
– Nie znają tego próżniacy , jak słodko jest spocząć po pracy.
-Tak się zdenerwowała , że nie mogła wydobyć z siebie głosu.
2. Możesz swoje rozwiązania skonsultować z kolegami i koleżankami z klasy.
3. Poprawność rozwiązania sprawdzimy na lekcji we wtorek.

(19.05.2020)
Klasa VI
Temat :Przysłowie ci podpowie.Zdanie podrzędne podmiotowe. Lekcja przez Skype.

 ( 22.05.2020) – piątek
Klasa VI
Temat:Jest taki , że aż dech zapiera… .Zdanie podrzędne orzecznikowe. Lekcja przez Skype.

JĘZYK ANGIELSKI:

19 th May 2020 Tuesday

Topic : Robimy zakupy.

Podręcznik str. 94. Przeczytaj opisy z ex. 1. Zrób ex. 2/94 ( do zeszytu całe pytania i odpowiedzi )

Przepisz do zeszytu i przetłumacz żółtą ramkę

Zeszyt ćwiczeń str. 68-69 ( bez ex. 7*)- odesłać

20th May 2020 Wednesday

Topic:  Piszemy ogłoszenie do gazetki szkolnej.

Podręcznik ex. 7 p.95 ( Przeczytaj ogłoszenie  i odpowiedz na pytania) – w zeszycie. ODESŁAĆ     Ex.8/95 ( Podczas szkolnej wycieczki zgubiłeś portfel. Uzupełnij białe okienko w zeszycie). Odesłać.

Zrób ex. 7*/69 odesłać.

HISTORIA:

22.05.2020      Temat: Epoka Napoleona Bonapartego.

1. Proszę zapoznać się z lekcją nr 3 str.194 – 198.

  • zwrócić uwagę na okoliczności w jakich Napoleon przejął władzę we Francji.
  • wypisać w zeszycie reformy jakie przeprowadził Napoleon we Francji.
  • zwrócić uwagę na to, dlaczego cesarz zarządził blokadę kontynentalną.

2. Proszę przeglądnąć wszystkie ilustracje do tej lekcji i przeczytać opisy do nich.

3. Przeanalizujcie również infografikę str. 197.

4. Polecam obejrzeć film: https://www.youtube.com/watch?v=JtcEJqaLB20

MATEMATYKA:

18.05 Temat: Równania – utrwalenie i podsumowanie wiadomości – lekcja Skype.

20.05 Temat: Kąty, proste i odcinki – lekcja Skype.

21.05 Temat: Kąty w trójkącie.

Materiał filmowy przypomni Wam poznane już wiadomości:

Proszę rozwiązać zadania: 7, 8, 9, 10 str. 278. Zadanie 8 proszę przesłać do sprawdzenia.

GEOGRAFIA:

BIOLOGIA:

Temat: Przegląd i znaczenie ssaków. (str. 136-142)

1. Przypomnij sobie cechy ssaków. Co odróżnia te organizmy od innych grup zwierząt np. ptaków?

2. Zapoznaj się z prezentacją multimedialną dotyczącą ssaków występujących w Polsce https://view.genial.ly/5eaf0584eacf4c0d67174fad/learning-experience-challenges-ssaki-polski?fbclid=IwAR2UnU6hB4edZk1RJdZVZ_8_oMteKl_pxYRnKDhpi7sMDHKzEVcut20ahyE

3. Na 6 stronie prezentacji umieszczone jest zadanie domowe: Wyszukaj informacji o 5 gatunkach (wystarczą 3 gatunki) ssaków żyjących na wolności w naturalnym środowisku, w okolicach miejsca Twojego zamieszkania. Zapisz w zeszycie informacje o nich np. gdzie mieszka, czym się żywi, jaki prowadzi tryb życia (wystarczy kilka zdań swoimi słowami- proszę nie robić kopii z internetu). Jeżeli masz zdolności artystyczne, możesz to zadanie wykonać w formie plakatu z ilustracjami lub zdjęciami wybranych gatunków. Zdjęcie zadania proszę wysłać na maila szkoły.

MUZYKA:

Temat: Co dzisiaj zatańczymy?

Dzisiaj dowiecie się skąd wywodzi się taniec współczesny i jakie są jego rodzaje oraz jak dzielimy tańce towarzyskie. Przeczytajcie temat, s. 231- 233 i zapiszcie w zeszycie „To już wiemy!” ze strony 231.

Obejrzyjcie : sambę, quickstep, walc wiedeński i salsę

TECHNIKA:

Temat: Aktywność fizyczna

Obejrzyjcie filmy i dowiecie się, dlaczego aktywność fizyczna jest ważna dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.

Jakie są korzyści z regularnej aktywności fizycznej?

Aktywność fizyczna. https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY&t=2s

INFORMATYKA:

Temat: Chmura cyfrowa.

Proszę zapoznać się z materiałem:

https://epodreczniki.pl/a/chmura-cyfrowa/D4bQjxOLT

Proszę zalogować się na stronie:

https://login.microsoftonline.com

Login i hasło otrzymaliście od wychowawcy, proszę zapoznać się z dostępnymi funkcjami, programami (szczególnie Teams).

WYCH-FIZYCZNE:

RELIGIA:

 
 

0 Komentarzy

Możesz być pierwszym, który doda komentarz.

 
 

Skomentuj