MATERIAŁY KLASA 5 11.05-15.05

JĘZYK POLSKI:

( 11.05.2020)
Temat: Poznajemy rodzaje podmiotów i orzeczeń. – Lekcja przez Skype

12.05.2020
Temat: Jak wyrazy łączą się ze sobą? Poznajemy związki wyrazowe.
1.Otwórz podręcznik do języka polskiego na str.238 i przeczytaj tekst pt. „Dlaczego słuchamy muzyki?”
2.Teraz skup się na części tekstu „Zasłyszane od dorosłych”, uporządkuj zamieszczone tam rozsypanki wyrazów tak , by powstały logiczne wypowiedzenia. Zapisz je w zeszycie.
3.Teraz wykonaj polecenie nr 2 z podręcznika str.239 i wpisz do zeszytu.
4.Po wykonaniu ćwiczenia zapoznaj się z wiadomościami zamieszczonymi w ramce na str.239. 5. Aby się przekonać ,czy wszystko zrozumiałeś , wykonaj ćwiczenie nr 3 ze str.239. Skonsultuj swoje rozwiązania z kolegami i koleżankami z klasy.
6. Już wiesz, co to jest związek wyrazowy , wyraz nadrzędny i podrzędny, teraz otwórz podręcznik na str.240 i przeczytaj kolejne wiadomości dotyczące szeregów. 
7. Na zakończenie  wykonaj ćwiczenie nr 5 ze str. 240 i ponownie skonsultuj się kolegami z klasy.

(13.05.2020)
Temat: Związki wyrazowe w zdaniu. Grupa podmiotu i grupa orzeczenia.  – Lekcja przez Skype.

JĘZYK ANGIELSKI:

11 th May 2020 Monday

Topic: Czytanie ze zrozumieniem.

Podręcznik ex. 1/86 . Przeczytaj tekst ( niebieskie tło ) Zrób ex.2/86, ( Pytania przepisz do zeszytu i na nie odpowiedz). ODESŁAĆ

Ex.4/87 (Połącz te wyrażenia z wyrażeniami z ex 3/86) –odesłać , ex. 5 ( Dokończ zdania swoimi pomysłami )- odesłać

Zrób ex. 7 – numerki ( korzystaj z ex. 6)- odesłać

Zeszyt ćwiczeń, str. 84 – odesłać.

12th May 2020  Tuesday

Topic:  Pytania szczegółowe w czasie Past Simple.

Przepisz do zeszytu pytania str 87 ( Grammar  z puzlami) i dopasuj do nich odpowiedzi z ex. 8- odesłać. Zrób ex. 9/87 ( ułóż słówka w odpowiedniej kolejności) Pamiętaj, że pytania zaczynają się od słówka pytającego, potem jest did, osoba i czasownik!!!!- odesłać

Ex. 10/87- według wzoru

HISTORIA:

12.05.2020      Temat: Bitwa pod Grunwaldem.

1. Proszę zapoznać się z wiadomościami na str. 211 – 215.

  • Dokładnie przeczytać przyczyny, przebieg i skutki bitwy str. 211.
  • Zapoznać się z fragmentem opisującym rządy Władysława Jagiełły str. 212.
  • Dokonać analizy obrazu Jana Matejki pt. „Bitwa pod Grunwaldem” str. 215.
  • W zeszycie proszę wypisać 5 postaci przedstawionych na obrazie.

Uwaga: polecam obejrzenie filmu pt. „Krzyżacy”.

MATEMATYKA:

12.02 Temat: kolejność wykonywania działań.

Proszę rozwiązać zadania 1-5 str. 230 (jeden przykład z każdego).

14.05 Temat: Wyrażenia arytmetyczne- lekcja Skype.

15.05 Temat: Zadania tekstowe- lekcja Skype.

BIOLOGIA:

Temat: Nagonasienne. (129-136)

1. Przypomnij sobie (z lekcji przyrody) podział roślin na nagonasienne i okrytonasienne. Na jakiej podstawie wprowadzono taki podział? Odpowiedź znajdziesz w podręczniku na 129 stronie.

2. Obejrzyj prezentację https://view.genial.ly/5ea7f3f2a4c7b80d6c99d579/presentation-nagonasienne?fbclid=IwAR0W_qkd0nBsmVk9U1S4iCbDnp7qOwi4d2SYF2FFViA0PMP1kdNkT-vGAyY

3. Zapisz w zeszycie notatkę ze slajdu nr 4.

4. Wykonaj ćwiczenie z przedostatniego slajdu. Polega ono na rozpoznaniu gatunków przedstawionych na fotografiach. Odpowiedzi zapisz w zeszycie. Przypominam, że nazwa gatunku składa się zawsze z dwóch wyrazów.

GEOGRAFIA:

Temat : Klimat i krajobrazy : równikowy , zwrotnikowy (podr. Str. 113-116 , 120-122 , 127-130 )

Notatka z lekcji : (str.113-116)

I.

Klimat równikowy  – gorący i wilgotny – nie ma klimatycznych pór roku – cały rok gorąco i obfite opady ( codzienne deszcze zenitalne )

Krajobraz – wilgotny las równikowy ( dżungla , selva , las deszczowy)

Roślinność : wiecznie zielone lasy liściaste : drzewa kapokowe , palisander , heban , balsa , palmy , pnącza – liany , kwiaty np. storczyki .

Zwierzęta : owady , gady i płazy , ptaki – np. koliber , tukan , papugi , harpia , drapieżniki np. jaguar , piranie .

II.   (str. 120-122 )

Klimat równikowy – gorący okresowo suchy lub deszczowy . Cały rok ciepło , dwie pory roku : pora sucha i pora deszczowa .

Krajobraz  – sawanna ( obszary trawiaste z pojedynczymi drzewami )

Roślinność : trawy , drzewa : akacje , baobaby , kolczaste zarośla .

Zwierzęta : antylopy , żyrafy , słonie , nosorożce , hipopotamy , lwy , lamparty , gepardy , hieny , strusie , sępy.

III.    (str.127-129 )

Klimat zwrotnikowy  – gorący bardzo suchy. Suma opadów rocznych – poniżej 200 mm. Bardzo duża różnica temperatur powietrza  pomiędzy dniem a nocą (+40 a nocą 0 stopni )

Krajobraz :  pustynie

                 rodzaje pustyni : piaszczysta

                                            żwirowa

                                             kamienista

Roślinność : odporna na brak wody : kaktusy , tamaryszki w oazach – palma daktylowa .

Zwierzęta ; wielbłąd jednogarbny – dromader , lis fenek , skoczek pustynny , węże i jaszczurki , skorpiony .

Zad.dom. Na podstawie zdobytych wiadomości napisz : czy „Pustynia Błędowska ” to  pustynia ?.

Termin : do 19.05.2020r.     janowak41@interia.pl

TECHNIKA:

Temat: Dlaczego statek pływa?

Proszę o wysłanie zadań na mój adres mailowy: symbole z pojemników plastikowych (uczniowie z nr w dzienniku 5, 7) oraz piramida żywieniowa (nr w dzienniku 1, 5, 7).

Zastanawialiście się, dlaczego statki nie toną?

Odpowiedzi znajdziecie w poniższych filmikach. Dlaczego statki nie toną?

Dlaczego statki pływają?

Rodzaje statków, https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/pokaz/657

Nawiązując do ostatniej lekcji- Origami, zachęcam wszystkich do zrobienia łódki z papieru. https://www.youtube.com/watch?v=mF3mUchYAi0

MUZYKA:

Temat : Stanisław Moniuszko- twórca polskiej opery

Przypominam o systematycznym wpisywaniu do zeszytu notatek z każdej lekcji.

Przeczytajcie temat, str. 212- 215 i zapiszcie w zeszycie notatkę „To już wiemy!”, str. 215. Posłuchajcie dwie wersje utworu „Prząśniczka” (zapis nutowy na str. 213)

„Prząśniczka” oryginalna: https://www.youtube.com/watch?v=BZDFjZ0vJYM 

„Prząśniczka” XXI wieku: https://www.youtube.com/watch?v=Ik2PUPq3r9k

Uwaga! Nie wszyscy mi jeszcze wysłali zapis nutowy „Wlazł kotek …” oraz „Panie Janie”.

INFORMATYKA:

Temat: Komunikacja w internecie bez @ – komunikatory.

Proszę zapoznać się z materiałem:

https://epodreczniki.pl/a/komunikatory/D5LUxe2b8

WYCH-FIZYCZNE:

RELIGIA:

 
 

0 Komentarzy

Możesz być pierwszym, który doda komentarz.

 
 

Skomentuj