MATERIAŁY KLASA 5 11.05-15.05
JĘZYK POLSKI:
( 11.05.2020)
Temat: Poznajemy rodzaje podmiotów i orzeczeń. – Lekcja przez Skype
12.05.2020
Temat: Jak wyrazy łączą się ze sobą? Poznajemy związki wyrazowe.
1.Otwórz podręcznik do języka polskiego na str.238 i przeczytaj tekst pt. „Dlaczego słuchamy muzyki?”
2.Teraz skup się na części tekstu „Zasłyszane od dorosłych”, uporządkuj zamieszczone tam rozsypanki wyrazów tak , by powstały logiczne wypowiedzenia. Zapisz je w zeszycie.
3.Teraz wykonaj polecenie nr 2 z podręcznika str.239 i wpisz do zeszytu.
4.Po wykonaniu ćwiczenia zapoznaj się z wiadomościami zamieszczonymi w ramce na str.239. 5. Aby się przekonać ,czy wszystko zrozumiałeś , wykonaj ćwiczenie nr 3 ze str.239. Skonsultuj swoje rozwiązania z kolegami i koleżankami z klasy.
6. Już wiesz, co to jest związek wyrazowy , wyraz nadrzędny i podrzędny, teraz otwórz podręcznik na str.240 i przeczytaj kolejne wiadomości dotyczące szeregów.
7. Na zakończenie wykonaj ćwiczenie nr 5 ze str. 240 i ponownie skonsultuj się kolegami z klasy.
(13.05.2020)
Temat: Związki wyrazowe w zdaniu. Grupa podmiotu i grupa orzeczenia. – Lekcja przez Skype.
JĘZYK ANGIELSKI:
11 th May 2020 Monday
Topic: Czytanie ze zrozumieniem.
Podręcznik ex. 1/86 . Przeczytaj tekst ( niebieskie tło ) Zrób ex.2/86, ( Pytania przepisz do zeszytu i na nie odpowiedz). ODESŁAĆ
Ex.4/87 (Połącz te wyrażenia z wyrażeniami z ex 3/86) –odesłać , ex. 5 ( Dokończ zdania swoimi pomysłami )- odesłać
Zrób ex. 7 – numerki ( korzystaj z ex. 6)- odesłać
Zeszyt ćwiczeń, str. 84 – odesłać.
12th May 2020 Tuesday
Topic: Pytania szczegółowe w czasie Past Simple.
Przepisz do zeszytu pytania str 87 ( Grammar z puzlami) i dopasuj do nich odpowiedzi z ex. 8- odesłać. Zrób ex. 9/87 ( ułóż słówka w odpowiedniej kolejności) Pamiętaj, że pytania zaczynają się od słówka pytającego, potem jest did, osoba i czasownik!!!!- odesłać
Ex. 10/87- według wzoru
HISTORIA:
12.05.2020 Temat: Bitwa pod Grunwaldem.
1. Proszę zapoznać się z wiadomościami na str. 211 – 215.
- Dokładnie przeczytać przyczyny, przebieg i skutki bitwy str. 211.
- Zapoznać się z fragmentem opisującym rządy Władysława Jagiełły str. 212.
- Dokonać analizy obrazu Jana Matejki pt. „Bitwa pod Grunwaldem” str. 215.
- W zeszycie proszę wypisać 5 postaci przedstawionych na obrazie.
Uwaga: polecam obejrzenie filmu pt. „Krzyżacy”.
MATEMATYKA:
12.02 Temat: kolejność wykonywania działań.
Proszę rozwiązać zadania 1-5 str. 230 (jeden przykład z każdego).
14.05 Temat: Wyrażenia arytmetyczne- lekcja Skype.
15.05 Temat: Zadania tekstowe- lekcja Skype.
BIOLOGIA:
Temat: Nagonasienne. (129-136)
1. Przypomnij sobie (z lekcji przyrody) podział roślin na nagonasienne i okrytonasienne. Na jakiej podstawie wprowadzono taki podział? Odpowiedź znajdziesz w podręczniku na 129 stronie.
2. Obejrzyj prezentację https://view.genial.ly/5ea7f3f2a4c7b80d6c99d579/presentation-nagonasienne?fbclid=IwAR0W_qkd0nBsmVk9U1S4iCbDnp7qOwi4d2SYF2FFViA0PMP1kdNkT-vGAyY
3. Zapisz w zeszycie notatkę ze slajdu nr 4.
4. Wykonaj ćwiczenie z przedostatniego slajdu. Polega ono na rozpoznaniu gatunków przedstawionych na fotografiach. Odpowiedzi zapisz w zeszycie. Przypominam, że nazwa gatunku składa się zawsze z dwóch wyrazów.
GEOGRAFIA:
Temat : Klimat i krajobrazy : równikowy , zwrotnikowy (podr. Str. 113-116 , 120-122 , 127-130 )
Notatka z lekcji : (str.113-116)
I.
Klimat równikowy – gorący i wilgotny – nie ma klimatycznych pór roku – cały rok gorąco i obfite opady ( codzienne deszcze zenitalne )
Krajobraz – wilgotny las równikowy ( dżungla , selva , las deszczowy)
Roślinność : wiecznie zielone lasy liściaste : drzewa kapokowe , palisander , heban , balsa , palmy , pnącza – liany , kwiaty np. storczyki .
Zwierzęta : owady , gady i płazy , ptaki – np. koliber , tukan , papugi , harpia , drapieżniki np. jaguar , piranie .
II. (str. 120-122 )
Klimat równikowy – gorący okresowo suchy lub deszczowy . Cały rok ciepło , dwie pory roku : pora sucha i pora deszczowa .
Krajobraz – sawanna ( obszary trawiaste z pojedynczymi drzewami )
Roślinność : trawy , drzewa : akacje , baobaby , kolczaste zarośla .
Zwierzęta : antylopy , żyrafy , słonie , nosorożce , hipopotamy , lwy , lamparty , gepardy , hieny , strusie , sępy.
III. (str.127-129 )
Klimat zwrotnikowy – gorący bardzo suchy. Suma opadów rocznych – poniżej 200 mm. Bardzo duża różnica temperatur powietrza pomiędzy dniem a nocą (+40 a nocą 0 stopni )
Krajobraz : pustynie
rodzaje pustyni : piaszczysta
żwirowa
kamienista
Roślinność : odporna na brak wody : kaktusy , tamaryszki w oazach – palma daktylowa .
Zwierzęta ; wielbłąd jednogarbny – dromader , lis fenek , skoczek pustynny , węże i jaszczurki , skorpiony .
Zad.dom. Na podstawie zdobytych wiadomości napisz : czy „Pustynia Błędowska ” to pustynia ?.
Termin : do 19.05.2020r. janowak41@interia.pl
TECHNIKA:
Temat: Dlaczego statek pływa?
Proszę o wysłanie zadań na mój adres mailowy: symbole z pojemników plastikowych (uczniowie z nr w dzienniku 5, 7) oraz piramida żywieniowa (nr w dzienniku 1, 5, 7).
Zastanawialiście się, dlaczego statki nie toną?
Odpowiedzi znajdziecie w poniższych filmikach. Dlaczego statki nie toną?
Dlaczego statki pływają?
Rodzaje statków, https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/pokaz/657
Nawiązując do ostatniej lekcji- Origami, zachęcam wszystkich do zrobienia łódki z papieru. https://www.youtube.com/watch?v=mF3mUchYAi0
MUZYKA:
Temat : Stanisław Moniuszko- twórca polskiej opery
Przypominam o systematycznym wpisywaniu do zeszytu notatek z każdej lekcji.
Przeczytajcie temat, str. 212- 215 i zapiszcie w zeszycie notatkę „To już wiemy!”, str. 215. Posłuchajcie dwie wersje utworu „Prząśniczka” (zapis nutowy na str. 213)
„Prząśniczka” oryginalna: https://www.youtube.com/watch?v=BZDFjZ0vJYM
„Prząśniczka” XXI wieku: https://www.youtube.com/watch?v=Ik2PUPq3r9k
Uwaga! Nie wszyscy mi jeszcze wysłali zapis nutowy „Wlazł kotek …” oraz „Panie Janie”.
INFORMATYKA:
Temat: Komunikacja w internecie bez @ – komunikatory.
Proszę zapoznać się z materiałem:
https://epodreczniki.pl/a/komunikatory/D5LUxe2b8
WYCH-FIZYCZNE:
RELIGIA:
0 Komentarzy
Możesz być pierwszym, który doda komentarz.