MATERIAŁY KLASA 1 4.05-8.05
PONIEDZIAŁEK 04.05.2020
ED. POLONISTYCZNA
Temat dnia: Lot.
- Obejrzyj film „Dedal i Ikar”. https://www.youtube.com/watch?v=dvWnakQkVqY
- Przeczytaj opowiadania „Lot”- podręcznik, str.14
- Przyjrzyj się obrazkom. Dobierz zdania do rysunków i je ponumeruj- ćw.1, strt.12
- Rozwiąż rebus. Zapisz rozwiązanie – ćw.2, str.12
- Co to znaczy słowo mit? – Wypełnij diagram. Zapisz hasło w liniaturze i przeczytaj, co ono oznacza- ćw.3, str.13
- Przeczytaj informację w podręczniku na stronie 15 i wykonaj ćw. 4, str.13
PLASTYKA
- Narysuj ilustrację do mitu „Dedal Ikar”- ilustrację prześlij do sprawdzenia.
WTOREK 05.05.2020
ED. POLONISTYCZNA
Temat dnia: Zbieramy śmieci.
- Obejrzyj bajkę „ Rodzina Treflików”- „Śmieci” https://www.youtube.com/watch?v=3B5JRCqt8HU
- Uzupełnij zdania wyrazami z ramki. Przeczytaj uzupełniony tekst-ćw.1, str.14
- Wypowiadamy się na temat ilustracji w podręczniku na str.16-17.
- Odpowiedz na pytania pod ilustracą, str.16-17.
- Czego jeszcze nie wolno robić w lesie? Utwórz z sylab zdania i je napisz- ćw.2, str.14
- Podaj nazwy obrazków. Połącz liniami zdjęcia, których nazwy się rymują. Otocz pętlami te rzeczy, które można oddać na makulaturę- ćw.3, str.14
- Skreśl co drugą literę w każdym wyrazie. Zapisz powstałe wyrazy i wyrażenia- ćw.4, str.15
- Obejrzyj film edukacyjny „Las” https://www.youtube.com/watch?v=mMYaZTvR5uU
- Posprzątaj las. Zakryj odpowiednimi nalepkami fragmenty obrazka przedstawiające śmieci pozostawione w lesie ćw.5, str.15
- Teraz czas na zabawę ruchową https://www.youtube.com/watch?v=2T6eW_b3saQ
- W tym tygodniu ćwiczymy czytanie w podręczniku, na stronie 86-87
MATEMATYKA
- Od liczby 13 odejmujemy liczby jednocyfrowe- podręcznik- ćw.1,2,3 str.49
- Zagraj w „Grę 13”- ćw. 1, str.44
- Rozwiązujemy zadania na porównywanie różnicowe- 2,3, str.44
Rozwiąż ćwiczenie 4, str.49(podręcznik)
ŚRODA 06.05.2020
ED. POLONISTYCZNA
Temat dnia: Sortujemy odpady.
- Przeczytaj wiersz Małgorzaty Strzałkowskiej „Niebieski, żółty, zielony, czerwony, czyli kolorowe śmieci” –podręcznik, str.18
- Przeprowadź rozmowę z rodzicami na temat segregowania odpadów- jak to wygląda w twoim domu.
- Obejrzyj film edukacyjny „Akcja segregacja” https://www.youtube.com/watch?v=czN_dlTdPZ0
- Przyjrzyj się kolorom pojemników. Wpisz w odpowiednie miejsca wyrazy z ramki. Otocz odpady kolorowymi pętlami odpowiednio do kolorów pojemników, do których powinny trafić- ćw.1, str.16
- Przeczytaj zdania. Skreśl te przedmioty, których nie wolno wyrzucać do zwykłych pojemników na odpady-ćw.2, str.16
- Przeczytaj ogłoszenie w podręczniku na str.19 i powiedz o czym informuje.
- Uzupełnij ogłoszenie wyrazami z ramki- ćw.3, str.17- zadanie to wyślij do sprawdzenia.
- Obejrzyj film edukacyjny „Jak w prosty sposób dbać o środowisko” https://www.youtube.com/watch?v=paINIiLjKAw
- Co możesz obiecać Ziemi? Zapisz swoje pomysły- ćw.4, str.17
ED. MATEMATYCZNA
- Oblicz działania na dodawanie- ćw.1,2,3,4 podręcznik,str.50
- Dopełniamy do pełnej dziesiątki- ćw. 1,2, 3, str.45
- Dokończ rytm- ćw. 4, str.45
CZWARTEK 07.05.2020
ED. POLONISTYCZNA
Temat dnia: Mój mały ogródek.
- Przeczytaj opowiadanie „Moja działka zmienia się w dżunglę”- podręcznik, str.20
- Porozmawiaj na temat przeczytanego opowiadania, odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem.
- Linnea z opowiadania zamieszczonego w podręczniku na stronie 20 założyła domową działkę. Przeczytaj zdania i ponumeruj je zgodnie z kolejnością wydarzeń i przepisz w odpowiedniej kolejności w zeszycie -ćw.1, str.18
- Napisz pełnym zdaniem w zeszycie, w co zamieniła się domowa działka Linnei- zadanie prześlij do sprawdzenia.
- Wypełnij diagram, odczytaj i zapisz hasło- ćw.3, str.18
- Teraz czas na zabawę- poruszaj się z warzywami https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo
ED. PRZYRODNICZA
Wiosna w ogrodzie.
- Obejrzyj film „ Przygody Skrzata Borówki” – ogród https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo
- Przeczytaj informację o nowalijkach- podręcznik, str.21
- Wykonaj ćwiczenia 4, 5, str.19
- Zakładamy mały ogródek nowalijek – poproś rodzica o pomoc-
ED. MATEMATYCZNA
- Od liczby 14 odejmuję liczby jednocyfrowe- wykonaj ćwiczenia w podręczniku na str.51
- Oblicz. Działania przedstaw na osi liczbowej- ćw.1, str.46
- Rozwiąż zadanie z treścią- ćw.2, str.46
- Rozszyfruj, którą cyfrę wybrał krasnal- ćw. 3, str.46
PIĄTEK 08.05.2020
ED. POLONISTYCZNA
Temat dnia: Cykl wychowawczy- zgnieciona butelka.
- Przeczytaj opowiadanie Zofii Staneckiej „Zgnieciona butelka”- podręcznik, str.22-23
- Odpowiedz na pytania do przeczytanego opowiadania, podręcznik str.22
- Na podstawie opowiadania „Zgnieciona butelka” zamieszczonego w podręczniku na stronach 22, 23 odpowiedz na pytania i ułóż pytanie do ostatniej odpowiedzi- ćw. 1, str.20- zadanie prześlij do sprawdzenia.
- Wytnij z „Wycinanki” wyrazy i ułóż z nich zdania. Przyklej zdania pod odpowiednimi obrazkami-ćw.2, str.20
- Ułóż zdania z sylab umieszczonych na pojemnikach i je zapisz-ćw.1, str.21
- Powtarzamy- wykonaj ćwiczenia 2, 3, 4, 5, str.22-23
- Odszukaj i podkreśl sylaby, które utworzą nazwy nowalijek pokazanych na zdjęciach-ćw.6, str.23
ED. SPOŁECZNA
- Jak w mojej miejscowości dbamy o przyrodę- porozmawiaj z rodzicami.
- Obejrzyj film „Drugie życie butelki PETulki”- https://www.youtube.com/watch?v=jMPDOt2zmbU
- Stwórz swoją PETulkę i porozmawiaj z nią o przyrodzie- zdjęcie prześlij do sprawdzenia
JĘZYK ANGIELSKI:
04.05.2020
Utrwalamy słówka z podręcznika ze str. 52 oraz 57.
Zeszyt ćwiczeń str. 54 i 55 – upewnić się ,czy zostały wykonane ćwiczenia.
Zeszyt ćwiczeń str.56
Wyciąć ze środka ćwiczeń UNIT 5- dwie kartki ( fiszki z obrazkami jedzenia oraz koło żywności )
WYCH-FIZYCZNE:
INFORMATYKA: Proszę ćwiczyć materiał z płyty CD – zakres programu Paint i Word.
RELIGIA:
0 Komentarzy
Możesz być pierwszym, który doda komentarz.