MATERIAŁY KLASA 6 4.05-8.05
JĘZYK POLSKI:
04.05.2020
Klasa VI – język polski
Temat: Słowem malowane.
1.Otwórz podręcznik do języka polskiego ( część literacka) na str.212 i uważnie obejrzyj obraz „Martwa natura z dzbanem i owocami”.Ten oraz obrazy ze str.208 i 209 porównasz później z wierszem.
2.Teraz przeczytaj wiersz pt. „Olejne jabłka” Marii Pawlikowskiej – Jasnorzewskiej, str. 212.
3.Z wiersza wypisz do zeszytu fragmenty, które pozwalają domyślać się, że utwór dotyczy malarstwa. Pamiętaj o cudzysłowie.
4.Sporządź w zeszycie mini słowniczek pojęć związanych z malarstwem i korzystając z różnych źródeł wyjaśnij znaczenie następujących wyrazów:
-barwy podstawowe
-biel cynkowa
-gama barw
-kontur
-kraplak
-olejny
-światłocień
5.Wypisz z wiersza epitety oddziałujące na zmysł wzroku.
6.Nazwij użyte we fragmentach wiersza środki poetyckie:
-„jabłko (…) ma na policzku białe światełko jak żywe” –
-„biele cynkowe śnią ciche”-
Jaką funkcję na obrazach może pełnić kolor biały?
7. Napisz, w jakiej sytuacji osoba mówiąca wypowiada słowa zapisane w wierszu? Jakie towarzyszą jej emocje?
8. A teraz wypisz elementy, które występują w wierszu i pojawiają się na reprodukcjach zamieszczonych w podręczniku na str. 208, 209 i 212.
9. Wykonaj i wpisz do zeszytu polecenie nr 7 zamieszczone w podręczniku na str. 213. Jeden z podanych w ćwiczeniu elementów jest wspólny dla poezji i malarstwa.
10. Zadanie domowe ćwiczenie nr 8 str.213.
05.05 Temat : Zadanie klasowe z lektury :”Sposób na Alcybiadesa” – wypracowanie.
Klasa VI – temat zadania klasowego z języka polskiego:
Wyobraź sobie, że odbyłeś podróż w czasie . Właśnie znalazłeś się wśród uczniów klasy VIII a Szkoły im. Samuela Lindego w Warszawie. Wymyśl i opowiedz przygodę , którą przeżyłeś z bohaterami lektury. W pracy udowodnij, że dobrze znasz treść lektury. Do swojego opowiadanie wprowadź dialog i opisy.
1. Temat zadania klasowego zostanie zamieszczony we wtorek o godz. 9 dla grupy I na Skype a o godz. 11 dla grupy II- również na Skype.
2.Przed rozpoczęciem pisania połączę się z każdą grupą, podam temat jeszcze raz i odpowiem na ewentualne pytania.
3. Prace w miarę możliwości piszemy na komputerze ( nie będą brane pod uwagę błędy ortograficzne , ale jeżeli komputer podkreśli wyraz, proszę poprawić jego zapis). Jeżeli ktoś nie ma możliwości pisać pracy na komputerze, proszę, aby pisał wyraźnie na papierze w jedną linię najlepiej długopisem z czarnym tuszem. Potem proszę zrobić zdjęcie , aby przesłać pracę. Wszystkie prace będę drukować, dlatego proszę je podpisać imieniem i nazwiskiem.
4. Prace proszę przesłać we wtorek (05.05.2020) do godz.14
5. Dodatkowo temat zadania klasowego pojawi się również na stronie szkoły we wtorek.
08.05.2020
Temat : Przypomnienie i utrwalenie wiadomości o zdaniach złożonych współrzędnie i podrzędnie.
1. Przypomnienie wiadomości o zdaniach złożonych współrzędnie : łącznych, rozłącznych, przeciwstawnych i wynikowych – plansza edukacyjna.
2. Ćwiczenia w rozpoznawaniu zdań złożonych współrzędnie, nazywanie ich rodzajów oraz sporządzanie wykresów.
3. Jak odróżnić zdanie złożone współrzędnie od zdania złożonego podrzędnie? Szukamy odpowiedzi. Plansza edukacyjna – zdania złożone podrzędnie.
4. Rozpoznawanie rodzajów zdań złożonych – ćwiczenia.
5. Zadanie domowe : Utrwal wiadomości z lekcji dotyczące zdań złożonych.
JĘZYK ANGIELSKI:
5 th May 2020 Tuesday
Topic : Z czego to jest zrobione? Rodzaje tworzyw i materiałów.
Przepisz :
Reuse- używaj renew- odnawiaj recycle- przetwarzaj
It’made of….- Jest zrobiony z….( jedna rzecz)
They’re made of… – Są zrobione z …. ( kilka rzeczy)
Przepisz do zeszytu materiały TYLKO : MATERIALS ( zielone okienko i przetłumacz)
Następnie zrób ex. 5/93 ( napisz co to jest i z czego jest zrobione)
Przykłady : 1. They’re CDs. They’re made of plastic, envelopes and paper.
2. It’s a pencil sharpener. It’s made of wood and metal.
Zrób ex. 6/93 ( przepisz do zeszytu i podaj antonimy) Korzystaj ze słowniczka z końca rozdziału.
OESŁAĆ ex. 5 ,6/93
6th May 2020 Wednesday
Topic: Rozumienie tekstu czytanego.
Przeczytaj tekst o amerykańskiej fladze ( niebieskie tło).Zrób ex. 2/92 do zeszytu ( Nazwij te przedmioty , używając słówek z tekstu)
Ex. 3/92 Przepisz CAŁE zdania i poprawną odpowiedź. Ex. 4/92 ( przepisz całe pytania do zeszytu i podaj odpowiedzi)
Odesłać wszystko !!!
HISTORIA:
08.05.2020 Temat: Rewolucja francuska.
- Proszę zapoznać się z lekcją nr 1 z rozdz.VI str.184 – 189.
• zwrócić uwagę na obraz str.184
• przeanalizować, na jakie 3 stany dzieliło się społeczeństwo francuskie str.185
• dokładnie przeczytać przebieg rewolucji str. 186
• dokonać analizy poszczególnych artykułów Deklaracji praw człowieka i obywatela str. 187-188
• przeczytać fragment o tym jak Francja stała się monarchią konstytucyjną str.188
Dla chętnych – współczesna ciekawostka str. 189.
MATEMATYKA:
04.05 Temat: Działania na liczbach – zamiana ułamków (lekcja Skype).
06.05 Temat: Działania na liczbach – zaokrąglanie liczb (lekcja Skype).
07.05 Temat: Działania na liczbach – procent liczby.
Proszę przepisać przykład obliczenia procentowego z podręcznika, str. 268.
Proszę zapoznać się z materiałem:
Proszę rozwiązać zadania z podręcznika: 22, 23, 24, 26 str. 268/269.
BIOLOGIA:
Temat: Przegląd i znaczenie ptaków. (str.125-130)
1. Zapoznaj się z filmem przyrodniczym „Życie lasu- ptaki” https://www.youtube.com/watch?v=6iIPyW59Sfk&t=1573s
2. Podczas oglądania zanotuj odpowiedzi na poniższe pytania. Odpowiedzi zapisz w zeszycie i wyślij zdjęcie notatki na maila szkolnego.
1. Ile gatunków ptaków występuje w Polsce?
2. Które ptaki budują gniazda w warstwie runa leśnego?
3. Największy ptak grzebiący Europy to…
4. Wymień 2 przykłady ptaków polskich, u których samica buduje gniazdo
5. Najpospolitszy ptak polskich lasów to….
6. Ile gatunków dzięciołów występuje w polskich lasach?
7. Który europejski ptak posiada najdłuższy język?
8. Które ptaki produkują ptasie mleczko?
9. Największy polski ptak drapieżny z rodziny jastrzębiowatych to….
10. Wymień przykłady 3 ptaków drapieżnych zamieszkujących Polskę.
GEOGRAFIA:
Temat : Gospodarka Europy – Rolnictwo Danii i Węgier . (podr. Str. 96 – 103)
Gospodarka każdego kraju to : – przemysł
– rolnictwo
– usługi
Rolnictwo to uprawa roślin i hodowla zwierząt – dostarcza żywności lub surowców(np. len -tkaniny , zioła – leki )
Przyrodnicze warunki rozwoju rolnictwa :
– klimat
– ukształtowanie powierzchni
– gleby
Pozaprzyrodnicze warunki rozwoju rolnictwa :
– zamożność państwa
– wielkość i własność gospodarstw rolnych
– mechanizacja i stosowanie środków ochrony roślin
– wykształcenie rolników
Dania ma sprzyjające warunki : – klimat (łagodne zimy,dużo opadów)
– nizinny , równinny teren
gleby – niezbyt żyzne (płowe i bielicowe )
Dania ma bardzo dobre warunki pozaprzyrodnicze :
– kraj jest zamożny
– dobrze wykształceni rolnicy
– mają dostęp do nowoczesnych środków ochrony roślin i nowych odmian roślin
– rolnictwo zmechanizowane
– przeważają duże gospodarstwa rolne
W Danii uprawia się : pszenicę , jęczmień , żyto , Jednak większe znaczenie ma hodowla : bydła (krowy) i trzody chlewnej (świnie).
Dania produkuje bardzo dużo mleka i mięsa . 2/3 produkcji eksportuje się (sprzedaje innym krajom)
Węgry warunki przyrodnicze mają korzystne ; – nizinny kraj
– urodzajne gleby (czarnoziemy)
– sprzyjający klimat (umiarkowany ciepły kontynentalny)
Jednak : – Węgry są mniej zamożne niż Dania
-przeważają małe gospodarcze
– krócej należą do Unii Europejskiej (Unia wspomaga rolnictwo)
Na Węgrzech przeważają uprawy(żyżniejsze gleby) : pszenicy , kukurydzy , buraków cukrowych , słoneczników , warzyw : papryki , pomidorów , arbuzów , a także winogrona .
Hodowla bydła i trzody chlewnej ma mniejsze znaczenie.
Rolnictwo Danii należy do najwydajniejszych w Europie i świecie.
Rolnictwo Węgier nie jest tak dobrze rozwinięte i wydajne jak w Danii.
Zad. dom. – podr. Str. 127 zad. 1, 2
Termin : do 14.05.2020r. janowak41@interia.pl
INFORMATYKA:
Temat: Poczta bez znaczka + netykieta.
Czyli jak pisać wiadomości e-mail?
Proszę zapoznać się z materiałami:
https://fundacja.orange.pl/blog/wpis/netykieta
http://wykluczeniecyfrowe.siemiatycze.eu/pliki/pliki_do_pobrania/Poczta_elektroniczna.pdf
MUZYKA:
Temat: Witold Lutosławski i muzyka XX wieku
Przeczytajcie proszę o muzyce XX wieku, impresjonistach i twórczości W. Lutosławskiego, s.216- 220. Zapiszcie w zeszycie całą notatkę „To już wiemy!” –s. 220.
Zeszyt ze wszystkimi, czytelnymi notatkami będę, na koniec roku, oceniać!!!
Posłuchajcie Claude’a Debuussy’ego „Światło księżyca” i muzykę W Lutosławskiego:
Ostatni już raz proszę o wysłanie mi w tym tygodniu zadania z 01.04.
(„Wlazł kotek na płotek” i nazwy literowe dźwięków).
WYCH-FIZYCZNE:
RELIGIA:
0 Komentarzy
Możesz być pierwszym, który doda komentarz.