MATERIAŁY KLASA 5 27.04-30.04

JĘZYK POLSKI:

(27.04.2020)
Temat:  Źródła komizmu w opowiadaniu „Pieniądze szczęścia nie dają”.
1.Zastanów się, co nas może śmieszyć? Często mówimy, ale śmieszna sytuacja, on śmiesznie wygląda, śmieszy mnie ,jak oni mówią itp.
2.A teraz zapoznaj się z definicją komizmu zamieszczoną w podręczniku na str. 205 .Przepisz definicję do zeszytu.
3.Zastanów się , co wywołało u  Ciebie śmiech, gdy czytałeś opowieść o wampirach. Wypisz przykłady komizmu do zeszytu.
4. Napisz, jaki jest związek tytułu z treścią komiksu. 


5. A teraz poszukaj w omawianej czytance wyrazów , dzięki którym można sobie wyobrazić ( które oddają)  :
-śmiech
– powiew wiatru
-dźwięki wydawane przez samochód
– strzały
Wypisane przez Ciebie wyrazy nazywamy wyrazami dźwiękonaśladowczymi lub onomatopejami. Definicję tego pojęcia znajdziesz  w podręczniku na str. 206
6. Zadanie domowe: Ćwiczenie nr 7 podręcznik str. 206.
We wtorek zadanie klasowe. Mam nadzieję, że w poniedziałek uda nam się zrobić lekcję przez Skype. Jeżeli nie , to proszę , aby wypracowanie na zadaniu klasowym napisać na komputerze i przesłać mi do godz. 11 tego samego dnia. Jak ktoś nie może tak zrobić , proszę pisać na papierze kancelaryjnym w jedną linię długopisem w kolorze czarnym, zrobić zdjęcie pracy i również przesłać do godz. 11. Proszę o samodzielną pracę, bez  pomocy rodziców czy też źródeł internetowych.

(28.04.2020)

Temat: Zadanie klasowe.

Temat zadania klasowego: Napisz charakterystykę jednego z głównych bohaterów lektury pt. „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”. Może to być charakterystyka Felixa lub Neta albo Niki. Przyślij pracę dziś do godz. 12 na stronę szkoły. Pamiętaj, możesz napisać ją na komputerze.

( 29.04.2020)
Klasa V
Temat: Podział wypowiedzeń – powtórzenie materiału.
1. Najpierw przypomnimy sobie wiadomości dotyczące wypowiedzeń, które już poznawaliśmy. W tym celu proszę, abyście otworzyli dodany do lekcji załącznik i go uzupełnili.
2. Po wykonaniu tego zadania sprawdźcie jego poprawność w podręczniku na str. 208. Proszę, nie  przepisujcie od razu tego zadania z podręcznika. Sprawdzacie przecież sami siebie.
3. A teraz otwórzcie podręcznik na str. 207 i przeczytajcie tekst pt. „Co obecnie jest w modzie?”.
4.  Z fragmentu mówiącego o historii spodni, wybierzcie trzy etapy ich rozwoju i nadajcie im formę równoważników zdań, np.
Średniowieczne spodnie to obcisłe rajstopy ze skórzaną podeszwą.
5.Teraz wykonaj ćwiczenie 3 i 4 z podręcznika str.208
6. Zadanie domowe: Z dowolnej gazety lub książki, którą posiadasz w domu ,wypisz po jednym przykładzie ilustrującym wszystkie poznane rodzaje wypowiedzeń.

JĘZYK ANGIELSKI:

27th April 2020 Monday

Topic: Tajemnica kryształowej kuli.

Przeczytaj komiks z ex. 1/84. Zrób ex. 2/84 ( przepisz całe zdania do zeszytu). Zrób ex. 4/84 ( znajdź w komiksie CZASOWNIKI , zaczynające się od literek: F,S,F,G,S,H,F,L) Jak myślisz , czy ludzie z komiksu mówią o teraźniejszości czy przeszłości??? ( Odesłać)

Zeszyt ćwiczeń ex. 1/82

28th April 2020  Tuesday

Topic; Czas Past Simple.  Czasowniki nieregularne.

Przepisz do zeszytu białą ramkę oraz poniższe przykłady ( z puzlami). Następnie przepisz na kolorowo REMEMBER ( z żabą J)

Zrób ćw. 5/85 ( przepisz do zeszytu czasowniki z żółtej ramki) a następnie dopisz do nich ich formę przeszłą z ćw. 6/85 ( też z żółtej ramki )

 np.  fall – fell

swim – swam   itd.

Zrób ex. 6/85 – do zeszytu.( odesłać)

Zrób ex. 7 i 8- całę zdania do zeszytu. PAMIĘTAJ : w zdaniu pytającym (?) jest DID i czasownik w formie podstawowej!!!!! ( czyli bez zmiany!!!!) W zdaniu przeczącym(X) dajemy DIDN’T i też farma podstawowa. ( odełać )

Zeszyt ćwiczeń str. 82 cała.( odesłać)

HISTORIA:

28.04.2020      Temat: Czasy Kazimierza Wielkiego.

1. Proszę zapoznać się z lekcją nr 3 str. 203 – 207, dokładnie przeczytać całą lekcję.

– zwrócić uwagę na stosunki Kazimierza Wielkiego z państwami sąsiednimi (1 i 2 fragment na str. 203 oraz 6 fragment na str. 206).

– przeanalizować mapę na str. 205 i zobaczyć o jakie ziemie powiększył Polskę Kazimierz Wielki ?

Zadanie domowe

Po dokładnym zapoznaniu się z czasami K.Wielkiego w lekcji 3, proszę wypisać w zeszycie jego reformy i dokonania.

– na ocenę bdb powinno być ich 10

– na ocenę db powinno być 8

– na ocenę dst  minimum 5

Zad. dodatkowe dla chętnych

– proszę wypisać 10 zamków, które zbudował Kazimierz Wielki na Szlaku Orlich Gniazd.

Proszę zrobić zdjęcie wykonanych zadań i przesłać na adres szkoły sprodaki@onet.pl.

– termin do 5 maja.

MATEMATYKA:

28. 04 Temat: Dzielenie liczby dziesiętnej przez liczbę naturalną.

Proszę obejrzeć materiał:

Proszę przeanalizować przykłady z podręcznika str. 222.

Proszę rozwiązać zadania: 3, 4, 6 str. 222.

Proszę obejrzeć materiał:

Proszę rozwiązać zadania: 7, 8 str. 223.

30.04 Temat: Dzielenie liczby naturalnej przez liczbę dziesiętną – lekcja Skype.

Proszę zapoznać się z tabelką zawartą w podręczniku str. 224.

Proszę obejrzeć materiał online:

Proszę rozwiązać zadania: 10, 11 str. 224.

BIOLOGIA:

Temat: Mchy (str. 115-120)1. Obejrzyj prezentację dotyczącą mchów https://view.genial.ly/5e9b38756326780e1d0db16c/presentation-mchy?fbclid=IwAR37bE_RqlGvy1OTOOzEh23xRaxD2DlaD-fCvvtLWW_VBD_39uQ1oROXzhs2. Aby sprawdzić swoją wiedzę, wykonaj QUIZ https://wordwall.net/play/1244/650/201?fbclid=IwAR2uNhlxlPVUqbeIQynfKJ1JMnVXCafWk9fo5c4SGQxpCV7EZNxD0EPKjyI

GEOGRAFIA:

Pogoda i klimat .( Przeczytać w podręczniku str.102 – 107 )

W zeszytach wpisujemy :

Pogoda to stan atmosfery w określonym miejscu i czasie .

Wymieniamy składniki pogody :

……………

……………

…………….

……………

……………

Wpisujemy do zeszytu z podręcznika str.107 – to najważniejsze (bez pogoda …. )

zadanie domowe : poręcznik str. 107 ćw.1 ,2 .

                                               str. 158 zad. 1 ,2 .

Termin : do 06.05.2020r.    janowak41@interia.pl

MUZYKA:

Temat : Muzyczny geniusz baroku – Jan Sebastian Bach

Przeczytajcie temat z podręcznika, s. 188- 191. Zapiszcie w zeszycie notatkę o epoce baroku, s. 191 „To już wiemy”. Jako znakomity przykład muzyki barokowej proponuję wysłuchać „Wiosny” z koncertu „Cztery Pory Roku” Antonio Vivaldiego oraz „Badinerie” Bacha

Proszę o zapis nutowy na pięciolinii piosenki „Wlazł kotek na płotek”, oraz nazwy literowe dźwięków.

TECHNIKA:

Temat: Origami- technika składania papieru.

Pojęcie „origami” wywodzi się z japońskich słów „oru” (składać) i „kami” (papier).

Origami – kolorowy papier używany do składania figur – sztuka składania papieru, pochodząca z Chin, rozwinięta w Japonii i dlatego uważa się ją za tradycyjną sztukę japońską. W XX w. ostatecznie ustalono, że w procesie robienia klasycznego origami nie należy ciąć, kleić i dodatkowo ozdabiać. Przy tworzeniu origami używa się przeważnie pojedynczego arkusza kolorowego (lub we wzory) papieru. W poniższych linkach wysyłam kilka prostych figur. Wykonajcie, na plusika, chociaż jedną figurę i wyślijcie zdjęcie na mój adres mailowy.

Miłego składania. Proszę również o wysłanie „Piramidy żywieniowej”.

http://www.zabawkowicz.pl/zabawka/1763,origami-dla-poczatkujacych.html

WYCH-FIZYCZNE:

RELIGIA:

 
 

0 Komentarzy

Możesz być pierwszym, który doda komentarz.

 
 

Skomentuj