MATERIAŁY KLASA 6 27.04-30.04

JĘZYK POLSKI:

(27.04 2020)
Temat:Czarodzieje pędzla i pióra. „Martwa natura z jabłkami i pomarańczami”.
1.Obrazy przedstawiające martwą naturę , jak wiecie z lekcji plastyki , cechuje bogactwo przedmiotów, zaskakujące połączenia różnych elementów i nieobecność ludzi.Dziś na lekcji przyjrzymy się obrazowi Paula Cezanne`a.Najpierw w pełni przypomnijcie sobie, czym jest martwa natura – informacje na ten temat zostały zamieszczone w podręczniku do literatury na str. 209. A teraz otwórzcie podręcznik na stronie 208 i uważnie obejrzyjcie zamieszczony tam obraz. (podręcznik do literatury). 


2. Zastanówcie się . co na obrazie najbardziej przykuło Wasz wzrok.
3.Jak twierdził sam malarz ,na obrazie można odnaleźć takie elementy, które przypominają bryły geometryczne.Poszukajcie i wypiszcie do zeszytu elementy obrazu, które przypominają:
a) kulę
b) stożek
c) walec
4.Teraz spójrz na obraz jeszcze raz i zastanów się oraz napisz, jaki efekt wywołuje zestawienie różnych kształtów? Co podkreśla?
5.Kolejne zadanie przygotuje nas do następnej lekcji, w czasie której opiszecie dziś oglądane dzieło. Zgromadzimy sobie słownictwo określające poszczególne elementy ukazane na obrazie.W tym celu dopiszcie jak najwięcej określeń do następujących elementów ( określenia mogą dotyczyć koloru , wielkości, kształtu, materiału z którego coś wykonano ,ułożenia itp.). Oto te elementy:
-serweta
-jabłka 
– pomarańcze
-misy
-dzban
6. Do sprawdzenia przyślijcie polecenie numer 5 z lekcji.

(28.04.2020)
Temat: Redagujemy opis obrazu.
1. Jak każda forma wypowiedzi również opis obrazu ma swoją budowę, na którą składa się:
a) Informacja o dziele i jego autorze
b) Określenie tematyki obrazu
c) Opis pierwszego planu
d) Opis drugiego planu
e) Opis tła
f ) Określenie nastroju  obrazu
g) Moje wrażenia po obejrzeniu obrazu .
2. Teraz otwórz załącznik do lekcji i zapoznaj się z przykładowym opisem obrazu, wykonaj wskazane tam polecenie nr 4
3. Korzystając z uzyskanych informacji, wskazówek dla piszących zamieszczonych w podręczniku do literatury na str. 211, zebranego na poprzedniej lekcji słownictwa, zredaguj opis obrazu zamieszczonego w podręczniku na stronie 208 , zatytułowanego „Martwa natura z jabłkami i pomarańczami”.

JĘZYK ANGIELSKI:

28 th April 2020 Tuesday

Topic : Użyteczne przedmioty z życia codziennego.

Przeczytaj tekst z ex. 1/90. Zrób do zeszytu ćw. 2 ( CAŁE pytania i odpowiedzi) (ODESŁAĆ)

Zrób ex.3 do zeszytu ( przerysuj do zeszytu te przedmioty i je podpisz po angielsku).

Zrób ćw. 4/91 ( Wypisz słówka z zielonego tła w trzy kolumny:  artykuły biurowe, osobiste i domowe).

Zrób ex. 5/91( ODESŁAĆ)

Zeszyt ćwiczeń str. 64 ex. 1,2 i 3. ( odesłać)

Naucz się słówek  PRZEDMIOTY ze str. 98

29th April 2020 Wednesday

Topic:  Porównanie czasów : Present Perfect i Past Simple.

Przepisz do zeszytu DWA białe okienka( podręcznik str. 91) Przepisz też przykłady pod każdym z nich.

Zrób ex. 7 i 8/ 91 do zeszytu ODESŁAĆ

Doczytać sobie  z zeszytu ćwiczeń str. 101 Unit 7a BARDZO WAŻNE!!!!

Zeszyt ćwiczeń ex. 5/65 ODESŁAĆ

MATEMATYKA:

27. 04 Temat: Rysowanie kątów o podanych własnościach.

Kolejne dwie lekcje dotyczą konstrukcji geometrycznych, a więc pracy z cyrklem i linijką. Proszę potraktować te zajęcia jako ćwiczenie i doskonalenie posługiwania się cyrklem.

Proszę przypomnieć sobie poznane już wiadomości o kątach, pomoże Wam w tym materiał filmowy:

Proszę zobaczyć w jaki sposób rysujemy kąty:

https://www.youtube.com/watch?v=J-ATm670vAg

Proszę spróbować rozwiązać zadania: 2, 3, 4, 5 str. 263

29. 04 Temat: Rysowanie kątów- ćwiczenia.

Proszę skonstruować trójkąt o kącie prostym i rozwartym przy użyciu cyrkla.

Proszę wykonać zadania: 7, 8 str. 263.

W poniższym materiale przypomnisz sobie jak mierzymy kąty:

30. 04 Temat: Porównywanie kątów.

Proszę obejrzeć materiał filmowy:

To już ostatnia lekcja, gdzie używamy cyrkla i linijki. Proszę rozwiązać zadania: 2, 4 str. 264.

BIOLOGIA:

Temat: Ptaki- kręgowce zdolne do lotu (str. 119-124)
1. Obejrzyj prezentację https://view.genial.ly/5e83565a59ee3c0df4de03bc/presentation-ptaki-klasa-62. Wykonaj zadania 2 i 3 str.130.
2. Bardzo proszę osoby, które jeszcze nie zrobiły zadań powtórzeniowych z ubiegłego tygodnia, o ich wykonanie i przesłanie.

INFORMATYKA:

Waszym zadaniem jest zapoznanie się z właściwościami komunikatora Skype, proszę utworzyć swoje konto, następnie połączyć się ze mną (mój profil: live:.cid.1697aae14029aa2e).

Po dołączeniu całej klasy, utworzę dla Was grupę, aby prowadzić z Wami lekcje online.

MUZYKA:

Temat: Trzej klasycy z Wiednia (2)

Napiszcie  w zeszycie krótki życiorys W. A. Mozarta, s.194- 195 (wyślijcie zdjęcie notatki na plusika) oraz posłuchajcie melodie, które napisał geniusz Mozart.

https://www.prostoomuzyce.pl/te-melodie-znacie-ale-czy-wiecie-ze-napisal-je-geniusz

Ponownie proszę o wysłanie mi w tym tygodniu zadania z 01.04. – Zapis nutowy na pięciolinii piosenki „Wlazł kotek na płotek”, oraz nazwy literowe dźwięków.

TECHNIKA:

Temat: Zdrowie na talerzu. Higiena pracy w kuchni.

Proszę o wysłanie prac: zasady działania sprzętu AGD oraz piramida żywieniowa na mój adres mailowy monikazalewska@gmail.com

W celu zapobiegania zatruciom pokarmowym i wielu innym nieprzyjemnym skutkom niewłaściwego zachowania w kuchni, w poniższym linku została omówiona celowość zachowania higieny w miejscu przygotowywania posiłków. Przeczytajcie!

http://www.psse-krotoszyn.pl/images/PSSE_KROTOSZYN/BEZPIECZENSTWO%20ZYWNOSCI/008.pdf

Przygotujcie w domu zdrową kanapkę dbając o higienę pracy. Smacznego!

Pomysły na nietypowe kanapki i przekąski obejrzyj na poniższych filmach:

WYCH-FIZYCZNE:

RELIGIA:

 
 

0 Komentarzy

Możesz być pierwszym, który doda komentarz.

 
 

Skomentuj