MATERIAŁY KLASA 3 20.04-24.04
PONIEDZIAŁEK 20.04.2020
POLSKI
Temat dnia: Kim zostanę jak dorosnę?
- Przeczytaj opowiadanie „Fryzjerka”-podręcznik, str.12
- Wytnij z „Wycinanki” wyrazy i je uporządkuj. Uporządkuj zdania zgodnie z kolejnością wydarzeń w tekście- ćw.1 str.11
- Przeczytaj wiesz H. Ożogowskiej „Krawcowa” i odpowiedz na pytania dotyczące wiersza- podręcznik, str.13
- Utrwalanie umiejętności tworzenia przymiotników od rzeczowników i rzeczowników od przymiotników- ćw.2 str.11
- Jakie cechy uważasz za najważniejsze w dorosłym życiu?- porozmawiaj z rodzicami, z babcią i dziadkiem.
- Wykonaj ćwiczenie 3, str.11
- Na podstawie wiersza ze s. 13 w podręczniku połącz liniami odpowiednie fragmenty zdań. Następnie dokończ zdania –ćw.4, str.12
- Napisz, czym zajmują się zawodowo twoi rodzice lub ktoś z twoich bliskich i co lubią robić w wolnym czasie- ćw.5, str.12
- Napisz w zeszycie kilka zdań o tym, co chcesz robić w przyszłości. Uzasadnij swoją wypowiedź- to zadanie wyślij do sprawdzenia.
- Pokoloruj ramki z wyrazami pokrewnymi do wyrazu dorosłość, głośno przeczytaj te wyrazy ćw.6, str.12
WTOREK 21.O4.2020
POLSKI
Temat dnia: Jak mieszkamy?
- Przeczytaj tekst z pamiętnika- podręcznik, str.14
- Dopisz do czasowników wykonawców czynności- ćw.1, str.13
- Wysłuchaj wiersz Doroty Gellner „Dom”
Dom
Gwiżdże wiatr, szumi wiatr,
stuka, puka deszcz.
Gra na rynnach,
gra na szybach.
A dom?
Dom gra też!
Trzeszczy podłogą i drzwiami,
gra krokami na schodach,
dom gra,
gdy śpiewa radio w pokoju
lub kapie z kranu woda.
- Porozmawiaj z rodzicami na temat przeczytanych tekstów oraz ilustracji w podręczniku na stronie 14
- Wyjaśnij z pomocą rodzica co oznaczają frazeologizmy z ramki. Podpisz nimi odpowiednie obrazki- ćw.2, str.13
- Ułóż odpowiedź na pytanie: „Co by było, gdyby w domu nie było drzwi?” ( zapisz w zeszycie)- to zadanie prześlij do sprawdzenia
- Powtarzamy wiadomości o czasowniku- podręcznik, str.15
- Wykonaj ćwiczenia 3,4,5,6 na str.14
PLASTYKA
- Obejrzyj bajkę edukacyjną „Ekologiczny dom” i zaprojektuj swój wymarzony dom https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs- swoją pracę proszę przesłać do sprawdzenia
20.04 ed. matematyczna–
Porównywanie liczb.Wskazywanie większych liczb. Zapisywanie liczb słowami i cyframi.Wykonaj ćw.ze str.44
ed.przyrodnicza–
Przeczytaj informację o motylach-elementarz.
21.04-ed.matematyczna–
Układanie liczb.Czytanie dat.Zapisywanie liczb za pomocą cyfr.Rozwiązywanie zadania z treścią – ćwiczenia str 45-46
23.04-ed.matematyczna
Dodawanie liczb czterocyfrowych. Obliczenia pieniężne. Obliczenia różnic.-ćw.str 47-48
ed.techniczna
Na kartce z bloku wykonaj projekt swojego domu wewnątrz. Zaznacz swój pokój.-wyślij pracę.
ŚRODA 22.04.2020
POLSKI
Temat dnia: Mój świat.
- Przeczytaj opowiadanie Katarzyny Kotowskiej pt. „Jeż” w podręczniku na stronie16.
- Udziel odpowiedzi na pytania dotyczącej tekstu- ćw. 1, str.15
- Przeczytaj wiersz Marcina Przewoźniaka pt. „Dzieci świata”- podręcznik, str.17
- Określ na podstawie wiersza, jaki powinien być dom wszystkich dzieci.
- Przeczytaj tekst. Wyobraź sobie tę scenę. Jakie uczucia w tobie budzi? Pokoloruj ramki z wybranymi wyrazami. Uzasadnij ustnie swój wybór- ćw. 2,str.15
- Powtarzamy pisownię rz po spółgłoskach- https://www.youtube.com/watch?v=dBJ1a06TUEM
- Przepisz do zeszytu wyrazy z rz po spółgłoskach: https://www.youtube.com/watch?v=BTLK10ZGI4c
- Znajdź w tekście na s. 16 w podręczniku wyrazy z rz po spółgłoskach. Przepisz je. Podkreśl na niebiesko litery oznaczające spółgłoski, po których występuje rz, i uzupełnij zdanie- ćw.3, str.16.
- Na podstawie wiersza ze s. 17 w podręczniku uzupełnij wypowiedzenia wyrazami z ramki w odpowiedniej formie-ćw.4, str. 16
- Jakie określenia domu dzieci świata można znaleźć w wierszu? Pokoloruj odpowiednie ramki- ćw.5, str.16
PIĄTEK 24.04.2020
POLSKI
Temat dnia: Cykl wychowawczy- Mój dom.
- Przeczytaj opowiadanie Zofii Staneckiej pt. „Mój dom”- podręcznik,str.18-19.
- Swobodne wypowiadanie się na temat treści opowiadania , bohaterów, ich marzeń związanych z domem.
- Skorzystaj z opowiadania na s. 18–19 w podręczniku i powiedz, w jakiej formie dzieci mogły zaprezentować swoje domy. Podkreśl odpowiednie wyrazy- ćw. 1, str.17.
- Kalasanty powiedział, że ma dwa domy. Napisz, gdzie mieszka duszek ćw.2, str.17
- Połącz liniami imiona dzieci z tekstu Mój dom z ich wypowiedziami-ćw.3, str.17
- Przepisz z tekstu na s. 19 wypowiedź Marzenki o jej domu w przyszłości –ćw.4, str.17
- Podkreśl w przepisanym tekście czasowniki w formie osobowej-ćw.4,str.17
- Teraz czas na naukę poprzez zabawę- utrwalamy- forma osobowa a bezokolicznik. http://pisupisu.pl/klasa3/forma-osobowa-a-bezokolicznik
- Opisz zaprezentowany pokój. Możesz skorzystać z wyrazów pomocniczych- ćw.5, str.18- zadanie to przyślij do sprawdzenia.
MUZYKA
- Naucz się śpiewać piosenkę „To jest mój dom” https://www.youtube.com/watch?v=unHcNIG20mM
- Teraz masz czas na zabawy rytmiczne https://www.youtube.com/watch?v=FP0wgVhUC9w
JĘZYK ANGIELSKI:
( 23.04.2020 czwartek)
Podręcznik, str. 51. Przepisz do zeszytu słówka z ćw. 1/51 i je przetłumacz.
Ćw. 2/51. Przepisz uzupełnione zdania do zeszytu i połącz z literką ( o jakim sporcie mowa w zdaniu).
INFORMATYKA: Proszę zaprojektować w programie Word zaproszenie dla koleżanki lub kolegi na urodziny. W zaproszeniu wykorzystujemy wszystkie poznane do tej pory narzędzia (kształt, WordArt, symbol, obramowanie strony, itp.), proszę przesłać do sprawdzenia.
RELIGIA:
0 Komentarzy
Możesz być pierwszym, który doda komentarz.