MATERIAŁY KLASA 6 20.04-24.04
JĘZYK POLSKI:
20.04.2020 ( poniedziałek)
klasa VI
Temat: Inni czy podobni do nas? O uczniach ze Szkoły im. Samuela Lindego w Warszawie.
1. Napisz, czego dowiedziałeś się o uczniach klasy VIII a przedstawionych w omawianej lekturze i bezpośrednio zaangażowanych w kupno sposobu na Alcybiadesa. Są to:
– Ciamciara
-Zasępa
-Józio Pędzelkiewicz
-Słabiszewski
2.A teraz spróbuj porównać „obyczaje” swojej klasy z „obyczajami” uczniów klasy VIII a. Weź pod uwagę: stosunek uczniów do nauki, relacje między uczniami, stosunek uczniów do nauczycieli, zainteresowania i upodobania uczniów.
3. Po wykonaniu zadania 2 sformułuj i zapisz wniosek wynikający z porównania. Prześlij go do sprawdzenia.
( 21.04.2020)
Temat:Czego dowiadujemy się o nauczycielach ze Szkoły im. Samuela Lindego w Warszawie?
1. Opisaliśmy już uczniów przedstawionych w lekturze teraz przyszedł czas na ich nauczycieli. Będziemy pracować w trzech grupach:
I grupa to uczniowie z numerem z dziennika od 1 do 6 – zajmą się zbieraniem informacji dotyczących : dyrektora , Kryski i Kalino.
II grupa to uczniowie z numerem z dziennika od 7 do 12 – zajmą się: Misiakiem, Nieruchą i Ejdziatowiczem
III grupa to uczniowie z numerem z dziennika od 13 do 18 – zajmą się : Żwaczkiem, Farfalą i Dendroniem
2. Kolejne zadanie będzie polegało na tym , abyście wymienili się zebranymi informacjami.
3. Kiedy już zdobędziecie niezbędne informacje proszę po ich przeanalizowaniu o sporządzenie wniosku dotyczącego tego, jacy byli nauczyciele z tej szkoły. wniosek należy przesłać jako zadanie domowe.
Uwaga! Pisząc o nauczycielach, należy wziąć pod uwagę ( oczywiście tam, gdzie się da) następujące informacje: imię i nazwisko, przedmiot, którego uczą, pseudonim, wygląd – tylko w przypadku Misiaka, stosunek do uczniów i postępowanie wobec nich.
(24.04.2020)
Klasa VI
Temat: O niezwykłym języku bohaterów lektury i nie tylko.
1. Wyjaśnij, czym jest gwara uczniowska oraz w jaki sposób i w jakim celu powstaje.
2. Połącz wyrazy i zwroty, którymi posługiwali się bohaterowie powieści z odpowiednimi znaczeniami. Wyrazy te i zwroty oraz ich znaczenia znajdziesz w załączniku do lekcji.
3. Na podstawie rozdziału VII powieści wyjaśnij, czym była SPONAA i jakie były jej odmiany.
4.A teraz korzystając z dostępnych źródeł wiedzy, zapisz krótką informację wyjaśniającą, kim był Alcybiades.
5.Jak uważasz ,dlaczego uczniowie nadali nauczycielowi historii pseudonim Alcybiades?
6. Zadanie domowe: Przyślij rozwiązanie zadania nr 2 i 3 z lekcji na zaliczenie.
Uwaga! To ostatnia lekcja dotycząca lektury. W poniedziałek (04. 05. 2020 r.) napiszecie zadanie klasowe. Jeżeli nie nie powrócimy jeszcze do szkoły, proszę , aby 4 maja o godz. 8 zasiąść do pisania. Będzie to wypracowanie związane z omawianą lekturą. Pracę należy napisać na komputerze i przesłać w takiej formie, abym mogła ją wydrukować. Proszę pracować samodzielnie. Praca powinna do mnie dotrzeć tego samego dnia. Aby się dobrze przygotować, należy przypomnieć sobie lekcje z lektury, jej treść oraz budowę takich form wypowiedzi jak: opowiadanie, list, charakterystyka, sprawozdanie.
JĘZYK ANGIELSKI:
Przypominam o wpisywaniu do zeszytów dat po angielsku i tematów lekcji!!!
21 st April 2020 Tuesday
Topic: Powtórzenie – rozdział 6.
Podręcznik str 82 i 83 ćw. 3 i 4. Zrobić zgodnie z poleceniem i odesłać.
22 nd April 2020 Wednesday
Topic: Test – rozdział 6.
Zeszyt ćwiczeń str. 62 i 63 ( bez ćwiczenia 7/63). Odesłać.
HISTORIA:
24.04.2020 Temat: III rozbiór i upadek Polski
1. Proszę przeczytać wiadomości w podręczniku (str. 178-179).
2. Przeanalizować przyczyny wewnętrzne i zewnętrzne rozbiorów Polski w tabelce str. 178.
3. Proszę zaznaczyć ołówkiem na mapie str. 178 ziemie polskie zajęte przez sąsiadów w
III rozbiorze.
4. Proszę przepisać cały test podsumowujący do rozdziału V i odpowiedzieć dokładnie na pytania, proszę pisać wyraźnie i czytelnie, można na komputerze.
- na ocenę bdb. – wszystkie pytania;
- na ocenę db. – 5 pytań;
- na ocenę dst. – 3 pytania;
- na ocenę dop. – 2 pytania
Następnie proszę zrobić zdjęcie lub skan wykonanego testu i wysłać do sprawdzenia na e-mail szkoły sprodaki@onet.pl. najpóźniej do dnia 30 kwietnia.
MATEMATYKA:
20.04 Temat: Wyrażenia algebraiczne- zadania intraktywne.
Proszę utrwalać i powtarzać poznane wiadomości ćwicząc na stronie:
https://www.matzoo.pl/klasa6/zapisywanie-wyrazen-algebraicznych_37_366
https://www.matzoo.pl/klasa6/zapisywanie-rownan_37_369
https://www.matzoo.pl/klasa6/rownania-z-jedna-niewiadoma_37_117
22.04 Temat: Konstrukcje geometryczne.
Zaczynamy na dzisiejszej lekcji geometrię, w zadaniach będziemy wykorzystywać cyrkiel i linijkę.
Proszę przepisać do zeszytu informację z tabelki, która znajduje się w podręczniku na str. 258. Następnie proszę zapoznać się z przykładem konstrukcji trójkąta o bokach: a,b,c, który znajduje się w podręczniku na str. 259. Na podstawie tego przykładu, proszę zrobić zadania: 4, 5, 6 str. 259 (proszę przesłać do sprawdzenia).
Zachęcam również do obejrzenia materiału filomowego:
23.04 Temat: Konstrukcja trójkąta o trzech danych bokach.
Proszę przećwiczyć konstruowanie trójkąta równobocznego, równoramiennego i różnobocznego, oczywiście korzystamy tylko z cyrkla i linijki. Proszę wykonać zadanie 7, 8, 11 str. 260.
Przypominam o nierówności trójkąta!!!
Poniżej materiał pomocniczy:
BIOLOGIA:
Temat: Powtórzenie wiadomości- kręgowce zmiennocieplne.1. W ramach powtórzenia, tak jak zapowiadałam, przygotowałam dla Was zadania.Proszę kliknąć w link, podpisać się imieniem i nazwiskiem, wykonać zadania i kliknąć przycisk „Prześlij”.https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeCdlT7Cd23DkehI759EMES4BJRRAKV1oYMwkJY4dqZSWMdjw/viewform?usp=sf_link
GEOGRAFIA:
Temat : podział polityczny Europy – regiony Europy .
W zeszytach wypisujemy:
- kraje skandynawskie :
- Norwegia ……… , ……….
- Szwecja
- Finlandia
- Dania
- Islandia
- Kraje Europy zachodniej :
- Norwegia ……… , ……….
– Niemcy
– Kraje Beneluksu : Belgia
Holandia
Luksemburg
– Francja
– Wlk. Brytania
– Irlandia
- Kraje Alpejskie :
– Austria
– Szwajcaria
– Liechtenstain
- Kraje Europy Południowej (Śródziemnomorskie )
- Portugalia
- Hiszpania
- Włochy
- Grecja
- Cypr
- Włochy
- Kraje Bałkańskie :
- Hiszpania
– Słowenia
-Chorwacja
-Bośnia i Hercegowina
-Serbia
-Czarnogóra
-Kosowo
-Macedonia Północna
-Albania
- Kraje Czarnomorskie :
-Bułgaria
-Rumunia
-Mołdawia
-Ukraina
- Kraje Europy Środkowej :
- Polska
- Czechy
- Słowacja
- Węgry
- Czechy
VIII. Kraje Europy Wschodniej:
-Rosja
-Ukraina
-Białoruś
- Kraje Bałtyckie :
-Litwa
-Łotwa
-Estonia
zad. domowe : do każdego kraju należy dopisać : stolice , UE – ( jeżeli należy do Unii Europejskiej ) .
Termin : 27.04.2020r. janowak41@interia.pl
INFORMATYKA:
Proszę zrobić dowolne zdjęcie (może być własne), następnie skorzystać z dowolnego programu do edycji, czyli tzw. obróbki zdjęć, proszę przesłać już po edycji do sprawdzenia.
TECHNIKA:
MUZYKA:
Temat: Trzej klasycy z Wiednia
Przeczytajcie temat lekcji, s. 194- 197,
Zapiszcie w zeszycie notatkę ze s. 199. („To już wiemy!”)
W trakcie pisania wysłuchajcie W. A Mozarta – „Marsz turecki”,
oraz „Dla Elizy” L. Van Beethovena
Proszę o wysłanie mi w tym tygodniu zadania z 01.04. – Zapis nutowy na pięciolinii piosenki „Wlazł kotek na płotek”, oraz nazwy literowe dźwięków.
RELIGIA:
0 Komentarzy
Możesz być pierwszym, który doda komentarz.