MATERIAŁY KLASA 6 20.04-24.04

JĘZYK POLSKI:

20.04.2020 ( poniedziałek)
klasa VI
Temat: Inni czy podobni do nas? O uczniach ze Szkoły im. Samuela Lindego w Warszawie.
1. Napisz, czego dowiedziałeś się o uczniach klasy VIII a przedstawionych w omawianej lekturze i bezpośrednio zaangażowanych w kupno sposobu na Alcybiadesa. Są to:
– Ciamciara 
-Zasępa
-Józio Pędzelkiewicz
-Słabiszewski
2.A teraz spróbuj porównać „obyczaje” swojej klasy z „obyczajami” uczniów klasy VIII a. Weź pod uwagę: stosunek uczniów do nauki, relacje między uczniami, stosunek uczniów do nauczycieli, zainteresowania i upodobania uczniów.
3. Po wykonaniu zadania 2 sformułuj i zapisz  wniosek wynikający z porównania. Prześlij go do sprawdzenia.

( 21.04.2020)
Temat:Czego dowiadujemy się o nauczycielach ze Szkoły im. Samuela Lindego w Warszawie?
1. Opisaliśmy już uczniów przedstawionych w lekturze teraz przyszedł czas na ich nauczycieli. Będziemy pracować w trzech grupach: 
I grupa to uczniowie z numerem z dziennika od 1 do 6 – zajmą się zbieraniem informacji dotyczących : dyrektora , Kryski i Kalino.
II grupa to uczniowie z numerem z dziennika od 7 do 12 – zajmą się: Misiakiem, Nieruchą i Ejdziatowiczem
III grupa to uczniowie z numerem z dziennika od 13 do 18 – zajmą się : Żwaczkiem,  Farfalą i Dendroniem
2. Kolejne zadanie będzie polegało na tym , abyście wymienili się zebranymi informacjami.
3. Kiedy już zdobędziecie niezbędne informacje proszę po ich przeanalizowaniu o sporządzenie wniosku dotyczącego tego, jacy byli nauczyciele z tej szkoły. wniosek należy przesłać jako zadanie domowe.
Uwaga! Pisząc o nauczycielach, należy wziąć pod uwagę ( oczywiście tam, gdzie się da) następujące informacje: imię i nazwisko, przedmiot, którego uczą, pseudonim, wygląd – tylko w przypadku Misiaka, stosunek do uczniów i postępowanie wobec nich.

 (24.04.2020)
Klasa VI
Temat: O niezwykłym języku bohaterów lektury i nie tylko.
1. Wyjaśnij, czym jest gwara uczniowska oraz w jaki sposób i w jakim celu powstaje.
2. Połącz wyrazy i zwroty, którymi posługiwali się bohaterowie powieści z odpowiednimi znaczeniami. Wyrazy te i zwroty oraz ich znaczenia znajdziesz w załączniku do lekcji.
3. Na podstawie  rozdziału VII powieści wyjaśnij, czym była SPONAA i jakie były jej odmiany.
4.A teraz korzystając z dostępnych źródeł wiedzy, zapisz krótką informację wyjaśniającą, kim był Alcybiades.
5.Jak uważasz ,dlaczego uczniowie nadali nauczycielowi historii pseudonim Alcybiades?
6. Zadanie domowe: Przyślij rozwiązanie zadania nr 2 i 3 z lekcji na zaliczenie.
Uwaga! To ostatnia lekcja dotycząca lektury. W poniedziałek (04. 05. 2020 r.) napiszecie zadanie klasowe. Jeżeli nie nie powrócimy jeszcze do szkoły, proszę , aby 4 maja o godz. 8 zasiąść do pisania. Będzie to wypracowanie związane z omawianą lekturą. Pracę należy napisać na komputerze i przesłać w takiej formie, abym mogła ją wydrukować. Proszę pracować samodzielnie. Praca powinna do mnie dotrzeć tego samego dnia. Aby się dobrze przygotować, należy przypomnieć sobie lekcje z lektury, jej treść oraz budowę takich form wypowiedzi jak: opowiadanie, list, charakterystyka, sprawozdanie.

JĘZYK ANGIELSKI:

 Przypominam o wpisywaniu do zeszytów dat po angielsku i tematów lekcji!!!

21 st April 2020 Tuesday

Topic:  Powtórzenie – rozdział 6.

Podręcznik str 82 i 83 ćw. 3 i 4. Zrobić zgodnie z poleceniem i odesłać.

22 nd April 2020 Wednesday

Topic: Test – rozdział 6.

Zeszyt ćwiczeń str. 62 i 63 ( bez ćwiczenia 7/63). Odesłać.

HISTORIA:

24.04.2020      Temat: III rozbiór i upadek Polski

1. Proszę przeczytać wiadomości w podręczniku (str. 178-179).

2. Przeanalizować przyczyny wewnętrzne i zewnętrzne rozbiorów Polski w tabelce str. 178.

3. Proszę zaznaczyć ołówkiem na mapie str. 178 ziemie polskie zajęte przez sąsiadów w
III rozbiorze.

4. Proszę przepisać cały test podsumowujący do rozdziału V i odpowiedzieć dokładnie na pytania, proszę pisać wyraźnie i czytelnie, można na komputerze.

  • na ocenę bdb. – wszystkie pytania;
  • na ocenę db. – 5 pytań;
  • na ocenę dst. – 3 pytania;
  • na ocenę dop. – 2 pytania

Następnie proszę zrobić zdjęcie lub skan wykonanego testu i wysłać do sprawdzenia na e-mail szkoły sprodaki@onet.pl. najpóźniej do dnia 30 kwietnia.

MATEMATYKA:

20.04 Temat: Wyrażenia algebraiczne- zadania intraktywne.

Proszę utrwalać i powtarzać poznane wiadomości ćwicząc na stronie:

https://www.matzoo.pl/klasa6/zapisywanie-wyrazen-algebraicznych_37_366

https://www.matzoo.pl/klasa6/zapisywanie-rownan_37_369

https://www.matzoo.pl/klasa6/rownania-z-jedna-niewiadoma_37_117

22.04 Temat: Konstrukcje geometryczne.

Zaczynamy na dzisiejszej lekcji geometrię, w zadaniach będziemy wykorzystywać cyrkiel i linijkę.

Proszę przepisać do zeszytu informację z tabelki, która znajduje się w podręczniku na str. 258. Następnie proszę zapoznać się z przykładem konstrukcji trójkąta o bokach: a,b,c, który znajduje się w podręczniku na str. 259. Na podstawie tego przykładu, proszę zrobić zadania: 4, 5, 6 str. 259 (proszę przesłać do sprawdzenia).

Zachęcam również do obejrzenia materiału filomowego:

23.04 Temat: Konstrukcja trójkąta o trzech danych bokach.

Proszę przećwiczyć konstruowanie trójkąta równobocznego, równoramiennego i różnobocznego, oczywiście korzystamy tylko z cyrkla i linijki. Proszę wykonać zadanie 7, 8, 11 str. 260.

Przypominam o nierówności trójkąta!!!

Poniżej materiał pomocniczy:

BIOLOGIA:

Temat: Powtórzenie wiadomości- kręgowce zmiennocieplne.1. W ramach powtórzenia, tak jak zapowiadałam, przygotowałam dla Was zadania.Proszę kliknąć w link, podpisać się imieniem i nazwiskiem, wykonać zadania i kliknąć przycisk „Prześlij”.https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeCdlT7Cd23DkehI759EMES4BJRRAKV1oYMwkJY4dqZSWMdjw/viewform?usp=sf_link

GEOGRAFIA:

Temat : podział polityczny Europy – regiony Europy .

W zeszytach wypisujemy:

  1. kraje skandynawskie :
    1. Norwegia  ……… ,  ……….
      1. Szwecja
      1. Finlandia
      1. Dania
      1. Islandia
    1. Kraje Europy zachodniej :

      –    Niemcy

      –     Kraje Beneluksu :  Belgia

                                           Holandia

                                          Luksemburg

     –      Francja

     –      Wlk. Brytania

     –       Irlandia

  1.   Kraje Alpejskie :

   –       Austria

   –       Szwajcaria

   –       Liechtenstain

  1.    Kraje Europy Południowej (Śródziemnomorskie )
  • Portugalia
    • Hiszpania
      • Włochy
        • Grecja
        • Cypr  
    • Kraje Bałkańskie :

–  Słowenia

-Chorwacja

-Bośnia i Hercegowina

-Serbia

-Czarnogóra

-Kosowo

-Macedonia Północna

-Albania

  •   Kraje Czarnomorskie :

-Bułgaria

-Rumunia

-Mołdawia

-Ukraina

  • Kraje Europy Środkowej :
  • Polska
    • Czechy
      • Słowacja
      • Węgry

                   VIII.       Kraje Europy Wschodniej:

                                   -Rosja

                                   -Ukraina

                                   -Białoruś

  1. Kraje Bałtyckie :

-Litwa

-Łotwa

-Estonia

zad. domowe : do każdego kraju należy dopisać :  stolice  , UE – ( jeżeli należy do Unii Europejskiej ) .

Termin : 27.04.2020r.   janowak41@interia.pl

INFORMATYKA:

Proszę zrobić dowolne zdjęcie (może być własne), następnie skorzystać z dowolnego programu do edycji, czyli tzw. obróbki zdjęć, proszę przesłać już po edycji do sprawdzenia.

TECHNIKA:

MUZYKA:

Temat: Trzej klasycy z Wiednia

Przeczytajcie temat lekcji, s. 194- 197,

Zapiszcie w zeszycie notatkę ze s. 199. („To już wiemy!”)

W trakcie pisania wysłuchajcie W. A Mozarta – „Marsz turecki”,

oraz „Dla Elizy” L. Van Beethovena

Proszę o wysłanie mi w tym tygodniu zadania z 01.04. – Zapis nutowy na pięciolinii piosenki „Wlazł kotek na płotek”, oraz nazwy literowe dźwięków.

RELIGIA:

 
 

0 Komentarzy

Możesz być pierwszym, który doda komentarz.

 
 

Skomentuj