MATERIAŁY KLASA 7 6.04-8.04

JĘZYK POLSKI:

poniedziałek:

Temat:W krzywym zwierciadle satyry. Ignacy Krasicki „Żona modna”.
1.Zapoznaj się z definicją satyry zamieszczoną w podręczniku na str.180 lub skorzystaj z innych źródeł.
2. Sporządź notatkę dotyczącą tego gatunku literackiego (satyry). Wpisz ją do zeszytu.
3. Obejrzyj w internecie karykatury znanych osób. Wyjaśnij na czym polega karykatura.
4.Wypisz cechy żony modnej oraz cechy pana Piotra ( może być dla porównania w tabeli).
5.Napisz, jak w satyrze oceniono postawę męża i żony. Co ośmiesza i krytykuje ta satyra.
6. Zadanie domowe : przyślij rozwiązanie polecenia nr 5 z lekcji. 
Kochani, jak do tej pory , otrzymałam tylko zadanie od jednej osoby. Przypominam o konieczności przysłania zadanej wcześniej charakterystyki postaci z lektury „Quo vadis” – praca na ocenę w ramach zadania klasowego. Lekturę zaczniemy omawiać po świętach. Myślę, że już wtedy wystarczy Wam czasu na jej przeczytanie.

środa:

Temat: Funkcja eufemizmów i prozaizmów.
1. Zapoznaj się z definicją eufemizmu – podręcznik str. 183
2. Wykonaj i wpisz do zeszytu ćwiczenie nr 1 i 2 , w razie trudności skorzystaj z różnych źródeł.
3.Teraz zapoznaj się z definicją prozaizmu, a następnie rozwiąż ćwiczenie nr 7 ze str.184 w podręczniku.
4. Prześlij rozwiązanie polecenia nr 7 z podręcznika. 

JĘZYK ANGIELSKI:

6th April 2020 Monday

Topic: Wielkanoc

 Przepisz do zeszytu:

Happy Easter!- Wszystkiego najlepszego z okazji Wielkanocy!

Ash Wednesday- Środa Popielcowa ; Lent- Wielki Post ; Palm Sunday- Niedziela Palmowa ; Holy Week- WielkiTydzień ; Last Supper- Ostatnia Wieczerza ; Easter Sunday- Niedziela Wielkanocna

Easter basket- koszyk ze święconką ; Painted/ decorated eggs- pisanki

Chick- kurczak; lamb- baranek ; Resurrection- Zmartwychwstanie ; Easter Monday- poniedziałek Wielkanocny

JĘZYK NIEMIECKI:

MATEMATYKA:

6.04 Temat: Powtórzenie wiadomości – dział 5.

Proszę rozwiązać zadania z powtórzenia działu równania: 11, 12, 14, 15, 17 str. 219/220. Zadanie 17 proszę przesłać do sprawdzenia.

7.04 Temat: Katy w wielokątach -powtórzenie wiadomości.

Rozpoczynamy dział 6, w którym znajdują się informacje dotyczące wielokątów. W klasach 4-6 poznaliście już wszystkie własności wielokątów, natomiast teraz będziemy te własności i poznane wiadomości wykorzystywać w zadaniach.

Proszę zapoznać się z materiałem online:

Proszę zapoznać się z przykładami zawartymi w podręczniku, str. 226-230.

W zeszycie proszę rozwiązać zadania: 3, 4, 5 str. 232. Zadanie 4 proszę przesłać do sprawdzenia.

CHEMIA:

Temat :Prawo zachowania masy ( książka str.148)

Proszę zobaczyć film, w którym zastępująca mnie Pani tłumaczy najprostsze prawo chemiczne, a następnie rozwiązuje 4 zadania które są w naszej książce na stronie 150

Notatka:

1)      Proszę przepisać do zeszytu treść z pierwszej kartki prezentowanej przez Panią, jest tam treść prawa (1 minuta filmu)

2)      Można zapisywać do zeszytu rozwiązania kolejnych wyjaśnianych zadań

Zadanie domowe:

„W wyniku reakcji spalania magnezu w tlenie powstało 0,1 g tlenku magnezu. Oblicz masę każdego z substratów tej reakcji chemicznej, jeśli masa tlenu stanowiła 2/3 masy magnezu użytego w tej reakcji chemicznej.”

Podaję kroki jak rozwiązać zadanie:

Krok 1: Przeczytaj treść zadania i wypisz dane i szukane.

Krok 2: Napisz słowny przebieg reakcji chemicznej.

Krok 3: Oblicz masę magnezu.

Krok 4: Oblicz masę tlenu

Krok 5: Napisz odpowiedź

Proszę do 21 kwietnia przesłać zdjęcie na adres szkoły sprodaki@onet.plProszę podpisać numerem w dzienniku i klasą.

FIZYKA:

Poniedziałek, 06.04.2020

Temat: Trzecia zasada dynamiki Newtona. Zjawisko odrzutu.

Proszę przeczytać z podręcznika ten temat lekcji s.179-182,

następnie zapoznać się z materiałem dydaktycznym:

https://epodreczniki.pl/a/trzecia-zasada-dynamiki-newtona—wzajemne-oddzialywanie-cial/DfR1CNGZN ,

w zeszycie ćwiczeń zrobić zad.1/s.80.

BIOLOGIA:

Temat: Budowa i rola układu nerwowego.1. Obejrzyj prezentację https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=4D27BBE513670904!111&ithint=file%2cpptx&authkey=!AMKccY_7nrD8F70

2. Przepisz do zeszytu ostatni slajd prezentacji.

3. Obejrzyj film przedstawiający mechanizm działania układu nerwowegohttps://www.youtube.com/watch?v=hqYebi7cVTY&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1AmJY_tdCLM7_5tZ_cYcet64Qk8Hc2sfvhPuVr3gzgv10Ye2bjTTZPSTs

WYCH-FIZYCZNE:

WDŻ:

RELIGIA:

 
 

0 Komentarzy

Możesz być pierwszym, który doda komentarz.

 
 

Skomentuj