MATERIAŁY KLASA 1 30.03-03.04
PONIEDZIAŁEK 30.03.2020
POLSKI
Temat dnia: Zabawy w podchody.
- Wykreślanka literowa- sprawdź dokąd idą dzieci- ćw. 1 str. 68
- Porozmawiajmy na temat ilustracji i wycieczek do lasu- podręcznik, str. 72-73. Wykonaj ćwiczenia pod ilustracją.
- Odczytajmy i zapiszmy wyrazy w zeszycie.
- Czytamy polecenia- ćw. 2, 3 str. 68
- Bawimy się w podchody- wykonaj polecenia w podręczniku str.74
- Uzupełnij zdania wyrazami z ramki –ćw.4 str. 69
- Wysłuchaj wiersza Danuty Wawiłow „Kałużyści”- podręcznik str.75
- Porozmawiajmy na temat zabaw podwórkowych
- Wykonaj ćw.5,6,7 str. 69
- Namaluj swoją ulubioną zabawę podwórkową a swoją pracę
prześlij na sprodaki@onet.pl
Proszę poćwiczyć głośne czytanie ze zrozumieniem –może być podręcznik str.70-71 lub wybrany przez siebie tekst- czytamy 20 minut.
MATEMATYKA
- Rozkładamy liczby na dwa składniki- podręcznik, ćw.2 str.34
- Poznajemy sposób dodawania liczb z przekroczeniem progu dziesiątkowego- Dopełniamy do 10 -ćw.1str.32 oraz podręcznik ćw.3 i 4 str4.34.
- Rozwiązujemy zadania z treścią- ćw. 2,3,4 str.32
- Proszę poćwiczyć dodawanie liczb w zakresie 20 w zeszycie.
WTOREK 31.03.2020
POLSKI
Temat dnia: Literowe opowieści- ż jak żaba
- Wprowadzamy literę ż na podstawie wyrazu podstawowego żaba– podręcznik str. 76
- Analiza i synteza słuchowo-wzrokowa wyrazu podstawowego żaba.
- Określamy rodzaj głoski ż(spółgłoska).
- Budujemy strukturę dźwiękową wyrazu żaba-narysuj żabę i jej model głoskowy w zeszycie(samogłoski- kwadrat czerwony, spółgłoski-kwadrat niebieski). Powiedz wszystkie samogłoski: a,ą,e,ę,i,o,u,ó,y- już musimy umieć.
- Wskaż literę ż, Ż w tekstach- ćw.1, 2 str.70.
- Porównaj litery ż, Ż drukowane i pisane-podręcznik,str.76.
- Napisz po śladzie a potem samodzielnie w liniaturze litery ż, Ż.-ćw. 3 str.71
- Układamy i zapisujemy liniaturze- ułóż 3 zdania i zapisz je w zeszycie ( żółw, żaba, Bożenka)
- Czytamy ze zrozumieniem teksty –podręcznikstr.76,77
Teraz masz czas na ulubioną zabawę
- Połącz wyrazy z obrazkami- ćo.4 str.71
- Uporządkuj litery i napisz wyrazy z pamięci-ćw.5 str.71
Przepisz do zeszytu 5 linijek tekstu z podręcznika, str. 76- zadanie to prześlij na sprodaki@onet.pl
MATEMATYKA
- Obliczanie kawałków czekolady- podręcznik ćw.1,str.35
- Układamy działania i treść zadania do ilustracji- podręcznik ćw.1,str.35
- Połącz działania w pary- podręcznik ćw. str.35
- Obliczamy liczbę punktów w grze „Rzutki”- ćw. 1 str.33
- Doskonalimy umiejętność dodawania-proszę rodzica o zapisanie przykładów dodawania do 20 w zeszycie -to zadanie prześlij na sprodaki@onet.pl
ŚRODA 01.04.2020
POLSKI
Temat dnia: zaczarowany książę.
- Wykonaj ćwiczenie 1 str. 72
- Wysłuchaj opowiadania na podstawie baśni braci Grimm pt. „Żabi Król”.- można znaleźć w internecie.
- Wymieniamy cechy baśni – posiada elementy fantastyki, nieokreślony czas i miejsce( Dawno, dawno temu; Za górami, za lasami…), o zdarzeniach opowiada narrator, kończy się na ogół szczęśliwie
- Słuchanie fragmentu książki Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn”, podręcznik, str.78-79
- Wykonaj zadania do przeczytanego tekstu, podręcznik str. 79
- Podkreśl nazwy zwierząt-ćw.2 str. 72
- Piszemy wyrazy z podziałem na nazwy zwierząt i roślin- ćw.3 str. 72
- Oceń prawdziwość zdań- ćw.4 str. 73
- Połącz zdania z ilustracją- ćw. 6 str.73 .Przepisz zdania do zeszytu.
- Jak rozwija się żaba- ćw.7 str.73
Teraz masz czas na zabawę – moja propozycja to zabawa „Co się zmieniło? ”
- Wymyśl i opowiedz baśń, w której żaba zamieni się w królewnę i królewicza. Narysuj ilustrację do swojej baśni.
Teraz masz czas na głośne czytanie wybranego tekstu –możesz spróbować tekst w podręczniku, str.78
PRZYRODA
- Jak wygląda wiosenny las- podręcznik, str.80-81. Obejrzyj ilustrację, przeczytaj i zapamiętaj nazwy zwierząt żyjących w lesie. Wysłuchaj informację str.81
MATEMATYKA
- Utrwalamy zwroty: pod, na, obok, za, nad, przed, między- pobaw się z rodzicem(Co leży pod stołem?….)
- Liczymy za pomocą liczydełka, patyczków, na palcach- działania pisze rodzic- podręcznik, str.36-37
- Rozwiąż zadanie z rysunkiem- ćw.1str.34
- Rozwiązujemy zadania z treścią- ćw.2,3str.34
- Wykonaj ćwiczenie 6, podręcznik,str.37- zrób zdjęcie zrobionych zadań i prześlij na sprodaki@onet.pl
- Pokoloruj rysunek zgodnie z kodem matematycznym-ćw.4str.34
CZWARTEK 02.04.2020
POLSKI
Temat dnia: Literowe opowieści- rz jak rzeka.
- Wysłuchaj informację o rzekach, podręcznik str.83
- Wprowadzenie dwuznaków rz, RZ (spółgłoska)- podręcznik str.82
- Analiza i synteza słuchowo-wzrokowa wyrazu rzeka- podręcznik,str.82
- Budowanie struktury dźwiękowej wyrazu- podręcznik,str.82
- Analiza sylabowa i głoskowa wyrazu rzeka- wykonaj ćw. 1str.74
- Wskazywanie wyrazów z dwuznakiem rz- wykonaj ćw. 2str.74
- Porównanie dwuznaków pisanych i drukowanych-podręcznik,str.82
- Pisanie dwuznaków rz, Rz po śladzie i w liniaturze- wykonaj ćw.3str.75
- Tworzenie wyrazów z sylab. Liczenie sylab, głosek i liter w wyrazach-ćw.4,5 str.75
- Naucz się pięknie czytać- podręcznik str.82-83
Teraz czas na ulubioną zabawę
Przepisz do zeszytu tekst z podręcznika, str.82- zrób zdjęcie przepisanego tekstu i wyślij na sprodaki@onet.pl
MATEMATYKA
- Zapoznanie z budową termometru zaokiennego oraz z jego działaniem- podręcznik, str.38
- Odczytywanie temperatury- podręcznik, str.39
- Obliczanie i zapisywanie temperaturćw.1str.35
- Zaznaczanie temperatury na termometrach zgodnie z podpisami- ćw.2str.35
- Możesz skorzystać: http://www.matzoo.pl/klasa1
PIĄTEK 03.04.2020
POLSKI
Temat dnia: Nad rzeką.
- Wysłuchaj wiersza Juliana Tuwima „Rzeczka”- ćwiczenie 1str.76. Spróbuj przeczytać wiersz samodzielnie.
- Teraz porozmawiaj z rodzicem na temat treści wiersza.
- Wyszukaj wyrazy z rz i zapisz je w liniaturze- wykonaj ćwiczenie 2str.76
- Wypowiadanie się na temat rzeki oraz wykorzystania siły rzeki na podstawie lustracji i tekstu w podręczniku str.84- 85.
- Pisanie imion, ćw.4str.77. Pamiętaj, że imiona piszemy wielką literą.
- Utrwalamy pojęcie zdania-ćw.5str.77
- Wykonaj ćwiczenie 6str.77
Przepisz do zeszytu tekst z podręcznika „Nad rzeką”,str.84. Naucz się go czytać.
TECHNIKA
- Wykonaj termometr- zrób zdjęcie swojego termometru i prześlij na sprodaki@onet.pl
JĘZYK ANGIELSKI:
Poniedziałek 30.03.2020
- Zapoznać się z historyjką str. 54-55 z podręcznika. Zwrócić uwagę w jakiej kolejności robaczki proponowały Misiowi jedzenie.
- Zeszyt ćwiczeń str. 52 i 53. W ćw. 1/52 należy wkleić naklejki ( środek ćwiczeń), zachowując kolejność zgodną z historyjką.
- Utrwalać słówka z podręcznika str.52, ćw.2
WYCH-FIZYCZNE:
Klasa I-III (30.03 – 07.04.2020)
Wybierz sobie bezpieczne miejsce do ćwiczeń!
Wykonaj krótką rozgrzewkę ( 5 ćwiczeń kształtujących: np. skłony z pogłębianiem, wymachy ramion, przysiady, w siadzie – skłony w przód , pajacyki)
Rzuty i chwyty piłkami RP i RL – rzuty do celu, podrzuty piłeczki w górę ( wykorzystaj do zadań przybory nietypowe, np. piłeczka zrobiona z gazety)
Zabawy ze skakankami- podskoki na skakance jednonóż, obunóż; ćwiczenia kształtujące – trzymając skakankę w rękach ,skłony w przód z pogłębianiem. ( nie masz skakanki- wykorzystaj np. sznurek)
RELIGIA:
0 Komentarzy
Możesz być pierwszym, który doda komentarz.