MATERIAŁY KLASA 3 30.03-03.04

PONIEDZIAŁEK 30.03 2020

EDUKACJA POLONISTYCZNA

Temat dnia: Jak zostać poetą.

  • Przeczytaj fragment książki „Rany Julek ! O tym jak Julian Tuwim został poetą”- podręcznik str. 84.
  • Ułóż 4 pytania do tekstu i zapisz je w zeszycie wraz z odpowiedziami (odpowiedzi piszemy całymi zdaniami)
  • Zaznaczanie poprawnej odpowiedzi- wykonaj ćwiczenie 1 str.76.
  • Określamy rodzaje zdań (zdanie oznajmujące, zdanie rozkazujące). Zamienianie zdań rozkazujących na zdania oznajmujące – ćwiczenie 2 str. 76.
  • Napisz w zeszycie ogłoszenie o zgubionej przez Ciebie rzeczy – ćwiczenie 3 strona 77. Zdjęcie zadania prześlij na sprodaki@onet.pl
  • Dokonywanie analizy porównawczej wierszy: „Kluczyk”(podręcznik str. 84) i „Okulary” (ćwiczenia str.77).
  • Wykonaj ćwiczenia pod wierszem – ćwiczenia strona 77.

WTOREK 31.03.2020

EDUKACJA POLONISTYCZNA

Temat dnia: Tajemnicze głosy.

  • Przeczytaj tekst przyrodniczy o aktywności zwierząt w różnych porach dnia i nocy- podręcznik str. 86-87.
  • Porozmawiaj z rodzicami lub rodzeństwem na temat celowości organizacji wyprawy do lasu przed świtem – przytaczanie argumentów.
  • Wykonaj polecenia do tekstu – podręcznik str. 86-87.
  • Wykonaj ćwiczenia 1-3 str.77.
  • Podpisujemy wyrazy w zdaniach nazwami części mowy- ćwiczenie 4,6 str. 79.
  • Stopniujemy przysłówki- ćwiczenie 5str. 79.

EDUKACJA PLASTYCZNA

  • Wykonaj pracę plastyczną pt.” Wiosna, wiosna – ach to Ty !”.

Zdjęcie wykonanej przez Ciebie pracy prześlij na sprodaki@onet.pl

ŚRODA 01.04.2020

POLSKI

Temat dnia: Stroje dawniej i dziś

  • Przeliczanie liter w nazwach części garderoby, odczytywanie sylab w podanej kolejności- wykonaj ćwiczenie 1 str.80
  • Przeczytaj kartkę z pamiętnika- podręcznik str.88, wykonaj ćwiczenie 2str.80
  • Wyjaśnianie pojęcia nosić się z klasą, co to jest elegancja?-przedyskutuj z rodzicem.
  • Napisz do zeszytu odpowiedzi na pytania do przeczytanego tekstu- podręcznik, ćw.1str.89
  • Wysłuchaj baśni „Nowe szaty cesarza”-wyszukaj w internecie  https://ninateka.pl/film/nowe-szaty-cesarza-hans-christian-andersen
  • Ułóż i zapisz w zeszycie pięć pytań do wysłuchanej baśni H.CH.Andersena. (Pamiętaj! Na końcu zdania pytającego stawiamy-?).  Zrób zdjęcie napisanych pytań i wyślij na sprodaki@onet.pl
  • Wyrazy bliskoznaczne i przeciwstawne do wyrazu modny –wykonaj ćw.3str.80
  • Doskonalenie umiejętności pisania zdań oznajmujących, pytających, rozkazujących-wykonaj ćw.3str.80
  • Zastępowanie wyrazów innymi wyrazami- Nasz język- przeczytaj informację w podręczniku na stronie 89. Wykonaj ćw.4,5str.81

CZWARTEK 02.04.2020

POLSKI

Temat dnia: Jak się ubierać, a nie przebierać.

  • Zabawa wprowadzająca do zajęć „Części garderoby”- wymienianie części garderoby.
  • Przeczytaj po cichu tekst Grzegorza Kasdepkego  „Gust”- podręcznik str.90
  • Odpowiedz na pytania związane z treścią opowiadania, wskazywanie poprawnych wypowiedzi –ćw.1,2str.82
  • Przeczytaj wiersz „Gadki  szmatki” – podręcznik, str.91
  • Połącz właściwe związki frazeologiczne z ich objaśnieniami- ćw.3 str.82
  • Przepisywanie zdań- ćw.4str.83
  • Pisanie rymowanki- ćw.5str.83
  • Napisz wypowiedź na temat dbania o swoje ubrania- ćw.6 str.83 wyślij to zadani na sprodaki@onet.pl

       PIĄTEK 03.04.2020

        POLSKI

        Temat dnia: Tkaniny naturalne i sztuczne.

  • Wysłuchaj baśń Hansa Christiana Andersena „Len”-wyszukaj w interneciehttps://www.youtube.com/watch?v=6bARD_GVGPg
  • Opowiedz wybranej przez ciebie osobie bajkę.
  • Przeczytaj tekst o tkaninach- podręcznik,str.92-93, odpowiedz ustnie na pytania do przeczytanego tekstu- podręcznik,str.93
  • Wykonaj ćwiczenie 1,2,3 str.84
  • Przeczytaj tekst Katarzyny Świeżak „Moda”- podręcznik, str.94
  • Przeprowadzenie rozmowy na temat mody- czym jest moda, co to znaczy, że cos jest modne. Przypomnij, co to jest opis. Z jakich najważniejszych elementów się składa? Opisz w zeszycie ubranie, w którym najczęściej chodzisz do szkoły. Możesz skorzystać https://zajecia3.jimdofree.com/klasa-iii-b/edukacja-polonistyczna/opis/
  • Powtarzam -zastępowanie wyrazu innym wyrazem- wykonaj ćw.4str.85
  • Pisanie wyrazów z ę, em, en, ą, om na podstawie tekstu ortograficznego Marcina Przewoźniaka „O Panu Twardowskim” – podręcznik, str. 95
  • Wykonaj ćwiczenia „ Legendy kontra błędy”- 8,9,10 str.85

PLASTYKA

  • Zaprojektuj ubranie, w którym chodzisz do szkoły. Może być to rysunek, możesz także wykorzystać różne tkaniny. Zdjęcie pracy prześlij na sprodaki@onet.pl

EDUKACJA MATEMATYCZNA:

30.03 Przeliczanie jednostek czasu zegarowego. Ćwiczenia str. 36

31.03 Wykonywanie obliczeń zegarowych, ćwiczenia str. 37

Rozwiązywanie zadań z treścią, wykonywanie obliczeń, ćwiczenia str. 38

2.04 Przeliczanie jednostek czasu, ćwiczenia str. 39

EDUKACJA PRZYRODNICZA: Wykonywanie projektu badawczego „Czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć?” Zasadź cebulkę dymkę.

EDUKACJA TECHNICZNA: Wielkanocne pisanki. Wykonaj pisanki z kolorowego papieru i naklej na kartkę.

JĘZYK ANGIELSKI:

ROZDZIAŁ  IV- POWTÓRZENIE 2  ( Czwartek 02.04.2020)

  1. Proszę się upewnić ,że dzieci wykonały wszystkie ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń ( wycięły rogi z rozdziału IV , wkleiły oraz podpisały ,,telefony komórkowe”.
  2. W razie niejasności, proszę o kontakt.
  3.  Podręcznik; ćwiczenia 1,3 i 4/48, proszę przesłać do sprawdzenia.

WYCH-FIZYCZNE:

Klasa I-III  (30.03 – 07.04.2020)

Wybierz sobie bezpieczne miejsce do ćwiczeń!

Wykonaj krótką rozgrzewkę ( 5 ćwiczeń kształtujących: np. skłony z pogłębianiem, wymachy ramion, przysiady, w siadzie – skłony w przód , pajacyki)

Rzuty i chwyty  piłkami  RP i RL – rzuty do celu, podrzuty piłeczki w górę ( wykorzystaj do zadań  przybory nietypowe, np.  piłeczka zrobiona z gazety)

Zabawy ze skakankami- podskoki na skakance jednonóż, obunóż; ćwiczenia kształtujące – trzymając skakankę w rękach ,skłony w przód z pogłębianiem. ( nie masz skakanki- wykorzystaj  np. sznurek)

RELIGIA:

 
 

0 Komentarzy

Możesz być pierwszym, który doda komentarz.

 
 

Skomentuj