Londynożercy

W dniach 17.09.2018 – 22.09.2018 odbyła się szkolna wycieczka do Londynu. Do stolicy Wielkiej Brytanii wybrało się 11 wycieczkowiczów z klasy VII i VIII, pod opieką pani Ewy Majewskiej- Kłody i pani Jolanty Nowosadzkiej. Wśród wielu miejsc i zabytków zwiedzanych w ramach wycieczki znalazły się: Katedrę św. Pawła, Teatr Elżbietański Williama Shakespeara ,,The Globe”, Tower of London, Tower Bridge, British Museum, Big Ben, budynki Parlamentu, Opactwo Westminster. Mieliśmy okazję popłynąć w rejs statkiem w jedną stronę po Tamizie przez dwie najstarsze dzielnice Londynu City i Westminster.

Na wyspę Wielkiej Brytanii dostaliśmy się przejeżdżając uruchomionym w 1994 roku Eurotunelem łączącym francuskie Calais z brytyjskim Folkestone. Stamtąd od Londynu dzieliło nas kilka godzin podróży wzdłuż charakterystycznego krajobrazu

Na liście zwiedzonych przez nas miejsc znajdował się olbrzymi plac Trafalgar Square, gdzie w pięknym słońcu odpoczywaliśmy przy fontannach otaczających Nelsons Column. Stamtąd przeszliśmy wzdłuż reprezentacyjnej pokrytej czerwoną nawierzchnią drogą The Mall , która prowadzi do Buckingham Palace, oficjalnej rezydencji królewskiej w Londynie. Tam tysiące turystów z całego świata przybywają aby podziwiać zmianę warty przed pałacem, w którym zamieszkuje królowa Elżbieta II . Pośród wszystkich historycznych i ważnych dla historii Anglii miejsc znalazł się czas na rozrywkę i zakupy w Primarku. Niezapomnianych wrażeń dostarczyła nam przejażdżka 135-metrowym London Eye , uruchomionym w 2000 roku kołem widokowym, które stało się ikoną londyńskiego krajobrazu. Z jego kapsuł podziwialiśmy wspaniały widok na cały Londyn.

Kolejną atrakcją było odwiedzenie muzeum figur woskowych Madame Tussauds. W atmosferze świata show biznesu, fotografowaliśmy się tam z najsłynniejszymi muzykami, aktorami , postaciami historycznymi, naukowcami i celebrytami. Słynne muzeum figur woskowych zabrało nas także na wyjątkową przejażdżkę taksówką przez historię Londynu pełną efektów dźwiękowych i wizualnych.

Zwiedziliśmy również Galerię Narodową, w której podziwialiśmy m.in. ,,S łoneczniki” Van Gogh”a , następnie czerwony piętrowy autobus zawiózł nas do Muzeum Historii Naturalnej.

Londyn to także miejsce światowej rozrywki, więc nie mogliśmy pominąć Leicester Square będącego sercem londyńskich kin, w których mają miejsce światowe premiery filmowe . Odwiedziliśmy China Town w Soho oraz Piccadilly Circus. Ostatnim punktem nasze wycieczki byłoThe Royal Greenwich Astronomical Observatory, czyli Królewskiego Obserwatorium Astronomicznego w Greenwich.

Na zakończenie można tylko potwierdzić, że w Londynie nie można się nudzić. Jest tu wspaniała historia Anglii, niepowtarzalne atrakcje turystyczne, piękne parki królewskie i miejsca na zakupy. Wieczorami spotkaliśmy się z angielskimi rodzinami goszczącymi. Mieliśmy możliwość zobaczenia z bliska ich domy, poznać zwyczaje, spróbować angielskich potraw oraz zmierzyć się ze znajomością języka angielskiego. Przywieźliśmy ze sobą mnóstwo pamiątek, zdjęć i niezapomnianych wrażeń, których dostarczył nam Londyn.