Sprawozdanie z wycieczki do Wrocławia

W dniach 6-7 października 2016 roku uczestniczyliśmy w wycieczce do Wrocławia.

W czwartek wyruszyliśmy bardzo wcześnie, dzięki czemu już o 11.00 byliśmy w słynnym wrocławskim zoo. Jego zwiedzanie rozpoczęliśmy od rewelacyjnego afrykarium. Tam podziwialiśmy płaszczki, pingwiny, żółwia Stefana, krowy morskie, krokodyle, wielobarwne rybki oraz hipopotamy, które jak twierdził pan przewodnik są najgroźniejszymi zwierzętami Afryki. Najbardziej rozśmieszyła nas małpa, która skoczyła na szybę, prosto w stronę Ali. Śmialiśmy się również z niespotykanego gatunku „zwierzęcia”, którym był …nurek czyszczący szyby akwarium.

Po południu przejechaliśmy kolejką gondolową „Polinka” do „Hydropolis” – centrum wiedzy o wodzie. Zachwyciły nas w nim przede wszystkim: łódź podwodna, wir wodny, interaktywna mapa Wrocławia i ruchoma makieta Ziemi. Siedzieliśmy w batyskafie, podobnym do tego, w którym przebywali naukowcy badający Rów Mariański – najgłębszy znany nam obszar podwodny.

Wieczorem zakwaterowaliśmy się w hostelu ,,Wratislavia”. Mile nas zaskoczyła wielkość pokoi i łazienek oraz przytulny wystrój wnętrz. O godzinie 19.30 udaliśmy się na obiadokolację do restauracji ,,Abradable” na zupę pomidorową oraz naleśniki lub kotlety. Łapiąc pokemony, wróciliśmy do naszych pokoi, gdzie się świetnie bawiliśmy – niektórzy nawet do północy.

Drugi dzień rozpoczęliśmy pysznym śniadaniem (parówki lub jajecznica). Po wykwaterowaniu się zaczęliśmy zwiedzać miasto. Najpierw pojechaliśmy do Muzeum Narodowego, aby obejrzeć słynną „Panoramę racławicką”. Następnie zobaczyliśmy Halę Stulecia – jeden z nielicznych w Polsce obiektów światowego dziedzictwa UNESCO. Na jej tle obejrzeliśmy pokaz fontann multimedialnych. Potem poszliśmy do ogrodu japońskiego, w którym podobały nam się piękne okazy bonsai oraz ogromne pomarańczowe karpie.

Później rozpoczęliśmy poszukiwania wrocławskich krasnoludków na Starym Mieście. Zlokalizowaliśmy ponad 20 krasnali, w tym Więźnia, Głuchoniemego, Gołębiarza, Rowerzystę, Górnika i Słupnika. Pan przewodnik opowiedział nam o banku krasnali, o windzie bez drzwi, o więzieniu, w którym było kiedyś przedszkole oraz o innych tajemnicach Wrocławia. Następnie kupiliśmy pamiątki i udaliśmy się na obiad do ,,Starego Klasztoru”.

Ostatnim punktem naszej wyprawy był wyjazd bardzo szybką windą na 49 piętro najwyższego w mieście budynku – Sky Tower. Do domu wróciliśmy po 21.00 – szczęśliwi i pełni wrażeń. Bardzo chętnie wrócilibyśmy jeszcze do stolicy województwa dolnośląskiego.

Autorzy sprawozdania:
Monika Baca, Wiktor Barczyk, Wiktoria Kożuch,
Laura Linkowska, Weronika Szymonek, Alicja Wodarska.

W wycieczce do Wrocławia zorganizowanej przez panią Mariolę Binek przy pomocy wrocławskiego przewodnika pana Marcina Szymańskiego uczestniczyli uczniowie klas III-VI Szkół Podstawowych w Rodakach i Jaroszowcu. Opiekunami uczniów byli: pani Dorota Kożuch, pani Mariola Binek, pani Marzanna Waśniowska i pan Kazimierz Waśniowski.