Wycieczka do Krakowa

We wtorek 13 maja 2014 roku uczniowie naszej szkoły z klas I – VI oraz dzieci z Oddziału Przedszkolnego wraz ze swoimi rodzicami uczestniczyli w wycieczce do Krakowa. Tego dnia  sprzed szkoły wyruszyły dwa autokary, które zawiozły nas na Bulwar Czerwieński na Wiśle. Tam czekał już na nas statek bocznokołowy „Legenda”, na którym, podczas godzinnego rejsu po Wiśle, mogliśmy podziwiać m.in. Wzgórze wawelskie z Zamkiem Królewskim, Most Dębnicki, Dzielnicę Zwierzyniec, Klasztor Norbertanek, Most Grunwaldzki, Dzielnicę Kazimierz oraz Klasztor Paulinów Na Skałce. Następnie krakowskimi ulicami dotarliśmy do Rynku głównego, gdzie uczniowie zobaczyli Kościół Mariacki, Sukiennice, a przy Pomniku Adama Mickiewicza zrobili sobie pamiątkowe zdjęcia. W samo południe wysłuchaliśmy hejnału z wieży mariackiej. Nie zapomnieliśmy też o krakowskich gołębiach. Następnie zwiedziliśmy Krakowską Manufakturę Czekolady, poznając proces produkcji tego tak lubianego przez wszystkich smakołyku. W tym miejscu uczestnicy wycieczki mieli okazję obejrzeć pracę deseratorów oraz niezwykłe produkty wykonane przez nich z czekolady. W sklepie z tymi czekoladowymi „cudami” mogliśmy kupić dla siebie lub naszych najbliższych czekoladowy prezencik w kształcie np. serduszka, aniołka, samolotu czy samochodu. Na pożegnanie każdy otrzymał w prezencie czekoladowego lizaka,  z którym, w radosnych nastrojach, wracaliśmy do autokarów. Na zakończenie wycieczki  odwiedziliśmy jeszcze McDonalds i po zregenerowaniu sił, pełni wrażeń, wracaliśmy do Rodak. Podczas drogi powrotnej do szkoły dzieliliśmy się naszymi wrażeniami. Chociaż byliśmy bardzo zmęczeni, zgodnie stwierdziliśmy, że wycieczka bardzo nam się podobała. Organizatorami wycieczki były panie Iwona Barczyk i Dorota Kożuch, które wraz z paniami Małgosią Leśniak i Mariolą Binek czuwały nad bezpieczeństwem wszystkich uczestników.